|
|
|
|---|---|
|
Ok, så här ser läget ut. M50b25 med M3 låda (ej monterad ännu) Jag vill ha en hårdare tryckplatta och ett svänghjul från en M3 3,0 När det gäller svänghjulet, passar detta utan mod? Har funderat på Sachs (380 Nm) Tryckplatta och ny originallamell. Finns det ngt bättre, prisvärt alternativ som är aktuellt nu när jag har M3- lådan? Vill inte köra sinter. Vill till sist säga att bilen är en GATbil (provocerande ord här) :) med strippenambitioner... Mvh. B | |
|
Jag har M3 motor med M3 koppling och svänghjul, det verkar inte funka med M50 växellåda, av någon konstig anledning kopplar den inte ur helt... Men i ditt fall borde det funka, om du byter svängis... www.reptil.nu |
|
| måste ju gå att fixa så den kopplar ur helt? eller? | |
|
bmwandreas kör med det på sin M50.... 240mm har jag för mig att det var.... Men han har M3/328 startmotor också |
|
|
Det har jau jag också, men med 325 lådan. Om någon vet varför det inte funkar, lyssnar jag gärna... www.reptil.nu |
|
|
Måste jag byta startmotor om jag sätter dit ett svänghjul från M3? Mvh. B |
|
|
Jag kör med M3 svänghjul och koppling på M50 med M50 växellåda, passade rakt av. Startmotorn är samma på M50 och S50. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Koni: Har du någon gissning varför min koppling inte funkar? www.reptil.nu |
|
|
Ok, thanks... *Koni* |
|
|
Jag körde M3 svänghjul med hårdare tryckplatta och 4 pucks lamell, jag hade ju även M3 låda så de passa perfekt. |
|
|
*bmw-andreas* Jag har en M50b25 från -92 utan vanos. En 5vxl ZF M3 låda. Ska köpa ett svänghjul från M3 3,0 Bilen ska klara trycket från en relativt kraftfull turbokonvertering men ändå vara körbar ungefär som vilken standard sportbil som helst. Jag vet att du mekat M50 en del så det vore kul att höra din åsikt om vad jag ska satsa på för koppling? Sachs kanske har ngn förstärkt M3 koplling som presterar bra ihop med originallamell lr vad tror du? Mvh. B |
|
|
Jepp förstärkt sachs koppling och 4 pucks lamell blir kanon. klarar 700nm lätt /Andreas |
|
|
Thanks... Förresten "4-pucks" lamell. tänker du på standard M3 lamell då lr? Mvh.B |
|
|
...Nej, det sitter inte 4-pucks sinter original på M3... www.reptil.nu |
|
|
Nix en 4 pucks sinter, som du kan köpa hos alutech för ca 1500kr har jag för mig! |
|
|
Ok, men jag har hört att sinterlamell "hugger" och passar bäst till strippen...?? Ingen som vet hur mycket Sachs plattan klarar med original M3 lamell? Mvh. B |
|
|
Sinterlamell hugger lite men så länge den är enskivig tycker jag inte det är några problem att bruksköra med den. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Ok. -Tål att tänka på... -Tack. Mvh.B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.