|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Försvar först: Jag HAR försökt med "sök inlägg", men det verkar inte funka i dag. Jag tar risken att bli bespottad genom att ställa en fråga som säkert redan finns i tusen varianter här på forumet... Jag skulle behöva renovera kammen, alt byta toppen (helst!). Jag kan köpa en rostig 528 från -85 för en billig penning. Är det samma topp som i min E34 535 -88? Tacksam för tålamod & svar. JOP | |
|
hittar du ingen gammal, kan du alltid köpa en ny...Länk kolla under Ombytnings-topstykker... men det är 12v, men har för mig att det är de på de gamla... lycka till... |
|
|
Jo, det hade varit trevligt, men tyvärr inte helt ekonomiskt. Vi ska snart byta bil till ngn slags kombi var det tänkt. Som den står så kan kärran vara värd 18-20000, och man får nog inte igen "toppengarna" vid en försäljning. JOOP |
|
|
Joop: BMW har kampanj på bl.a. annat utbytestoppar. Tror att en bytestopp till din bil kostar ca 4500 kr. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Har du fått reda på om de passar? |
|
535power |
de lär inte passa för att 528:an har nog en helt annan motor och de du behöver är en M30 3.5 topp eller kamaxel vipparmar och en sotningssats som kostar runt en 4800:- hos motorn nord där jag köpte mina grejjer som då är bilstein original |
|
Helt annorlunda är den ju inte, det skilljer lite på insugkanalerna och 1 mm på insugventilerna, men toppen passar på motorn! Dock är det en annan kamaxel i 528:an och det passar inte mot den fördelarlösa 535:an som bara har rotor direkt skruvad på kamaxeln! ///Magnus |
|
|
Så så funkar det om man byter kamaxel? Varför skulle 528 ha en helt annan motor än 535??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.