AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.537

Byte av topp 535 E34

JO
123
JOP
535i E34
Hej Alla!
Försvar först:
Jag HAR försökt med "sök inlägg", men det verkar inte funka i dag. Jag tar risken att bli bespottad genom att ställa en fråga som säkert redan finns i tusen varianter här på forumet...
Jag skulle behöva renovera kammen, alt byta toppen (helst!).
Jag kan köpa en rostig 528 från -85 för en billig penning.
Är det samma topp som i min E34 535 -88?
Tacksam för tålamod & svar.

JOP
hittar du ingen gammal, kan du alltid köpa en ny...Länk
kolla under Ombytnings-topstykker... men det är 12v, men har för mig att det är de på de gamla...

lycka till...
JO
123
JOP
535i E34
Jo, det hade varit trevligt, men tyvärr inte helt ekonomiskt. Vi ska snart byta bil till ngn slags kombi var det tänkt. Som den står så kan kärran vara värd 18-20000, och man får nog inte igen "toppengarna" vid en försäljning.

JOOP
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Joop: BMW har kampanj på bl.a. annat utbytestoppar. Tror att en bytestopp till din bil kostar ca 4500 kr.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Har du fått reda på om de passar?

535power
de lär inte passa för att 528:an har nog en helt annan motor och de du behöver är en M30 3.5 topp eller kamaxel vipparmar och en sotningssats som kostar runt en 4800:- hos motorn nord där jag köpte mina grejjer som då är bilstein original
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Helt annorlunda är den ju inte, det skilljer lite på insugkanalerna och 1 mm på insugventilerna, men toppen passar på motorn!

Dock är det en annan kamaxel i 528:an och det passar inte mot den fördelarlösa 535:an som bara har rotor direkt skruvad på kamaxeln!

///Magnus
Så så funkar det om man byter kamaxel?

Varför skulle 528 ha en helt annan motor än 535???

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.