AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.411

Trampa bromspedal i botten, skall det vara möjligt?

Hej!

Jag körde B8:an igår och funderade på en sak som jag tänkt på under somrarna också. När man står still med bilen och trampar bromsen i botten så går det utan problem, alltså, pedalen slår mot mattan utan större ansträngningar.

Skall det vara så? Jag antar att man kan ha luft osv i bromssystemet så att pedalen kan bete sig på detta viset, men jag har inte på något sätt märkt av några problem när man är ute och kör och bromsar, då slår ABS ifrån tidigare än att jag får ned pedalen i botten. Däremot när man är stillastående så går det alldeles utmärkt.

/Marcus
Bmwcs# 4680
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mig veterligen så får aldrig en bromspedal nudda golvet. Har du kollat så att du har tillräckligt med bromsvätska?

Schnelle fart, Härliche fart.
Bromsvätskan är god och färgen ser bra ut...
Hmm, får kanske skicka in den på service för att be dem kontrollera, kostar lite onödigt mycket pengar bara...

/M
Hmmmm , har den inte någon "form" av bromsbomb som tex sitter i e-28 ??

De brukar iaf tappa gasen med åren....

E-12 Billy B-10
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Skulle nog kunna vara så att din huvudcylinder har gett upp, den läcker troligen imellan kretsarna (invändigt läckage, syns inte utåt!)
Då får du just det fenomenet att bromsen går i botten när man står stilla på en ABS-bromsad bil.
När du kör så reglerar ABS:en tillbaka pedalen omedelbart så hjulen börjar låsa sig, och läckaget märks inte lika då!

Går att renovera cylindern, men man bör veta vad man gör om man skall ge sig på det!
Annars finns nog utbytescyl. att köpa också!

///Magnus
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag hade samma problem på en av mina bilar (528iat).
Fick bilen såld innan jag fördjupade mig i problemet. :)

//Marin
jo
23
johnez
320iC -93
Du berättade väl om det för han som köpte bilen hoppas jag ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.