|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har en mappmankan titta på till en sexa run7 450cc spridare?? Det är så att jag inte får nogon gnista samt soppa pumpen startar inte. Kan det vara hur triggern står ställd? hur ska det se ut i ignition setup? Ska pumpen starta direkt när strömmen är på? gäller en m50b25 e6k 465cc spridare och modulen som klarar köra alla spolar. Skicka gärna en mapp så jag vet hur det ska vara. tack | |
| Ger utslag på engine data så givaren fungerar iaf. Men soppan startar inte spridarna öppnar men ingen gnista? Just nu kör jag med 6st tändspolar torrspolar från biltema kan det vara att det är fär hög resistans i dem? Vad kan man annars ha för spolar? | |
| Om inte soppapumpen startar så har du kopplat in den fel. signalen ut från sprutet skall endast trigga reläet som går på direkt när du ger tändningsström. Du får heöt enkelt kolla upp om du har kopplat fel på reläet... | |
|
Ang soppapump på haltech, så är det 2st oranga kablar, en ska kopplas till batteri + och den andra till pumpen +. |
|
|
Jag körde med 6st 440cc spridare i min med haltech e6k.. maila mig så kanske jag kan hjälpa dig... Mvh Limmet |
|
|
Andreas det hade jag missat heltjag trodde att den andra va till ochdriva förpump. jag ska prova imorgon. En till sak jag är fundersam över är inkoppling av tänd spolarna? jag har tre in och tre ut på modulen sex st enkel spolar med plus och minus bosch. Dom är kopplade ign out1 = minus på cyl 1 och 6 , ign out2 = minus på cyl 2 och 5, ign out3 = minus på cyl 3 och 4 på plus stiftet är det från tändningen + 13,8v. Trigger angle vad ska den stå på btdc och vad ska tooth offset vara 4? har ställt number of teeth 120. Många frågor men det är ingen annan här ikring som håller på med haltech som jag kan tjata på. Många tack |
|
|
m20 org trigger har 60 -2 tandat hjul... ing out signalerna ska ska gå till tändslutsteget som sedan skall jorda spolarna vid önskad tid punkt spolarna ska ha plus matning från tändning... Har för mig att det ska var så här... ska kolla upp detta lite bättre Mvh Limmet |
|
| Det limmet skrev stämmer fint. Trigger angle är väl 80 grader BTDC om jag inte missminner mig helt, såvida du använder BMW orginal på orginal placering. | |
|
Det är bmw orginal. det är nog tändsteget som krånglar. Vad är det för boch nr på modulerna med en kanal? vad sitter dom i för bil? heter 008 eller liknande. och vad är det för spolar man kan ha (dubbel) har hört att opel har dessa spolar på 16v?? |
|
|
Nu fungerar det det va tändsteget. Koppla dit tre boch från saab fungerar fint nu är det bara att ställa in tändningen hur nollar man tändningen? Vart ska tänd markeringen stå på triggerhjulet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.