|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
kom i dag för att kolla om min bil mår bra i sin vinterförvaring och ser till min fasa att någon har snott mitt överdrag. jag satsade på den dyra varianten med plysch på insidan som jag fick hem från USA genom en kompis. Den var säkert värd 3000-4000. När jag kom närmare så ser jag att någon också tagit hand om min antenn och har rykt ut gälar på sidan…det ser ut som om dem har bänt ut med typ kofot , jag vet inte om det går att montera in nya för det ser rätt sargat ut… bilen står i ett garage där det endast finns 5 bilar, endast dem som har nyckel kan komma in så det måste ju vara nån av dessa fem som har hjälpt sig till gälar och överdraget… en av bilarna är en E30 med en massa spoilervingar och sånt och det är ditt mina mistankar riktar sig…om det visar sig att det dyker up på våren med Z3 gälar så har man det svart på vit…ringde precis till polisen för att göra anmälan men dem ville inte ens komma och titta på plats…det slutade med att jag grälade med dem och möjligen har jag en påföljd att vänta för förolämpning av tjänsteman eller vad det heter. Det skiter jag dock i just nu… | |
|
Surt att man inte ens kan lita på sina garagekamrater. Min 528i Touring Länk |
|
|
låter för djävligt, varför tror du att det inte går att montera in nya? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Sjutton oxå att man inte kan få ha sin pärla ifred :( Det är nog bäst att jag kollar till min oxå för säkerhets skull ..... Mvh Maria |
|
| Om du berättat allt för polisen och de inte bryr sig så anser jag att polisen inte ger brottsoffret någon annan möjlighet än att på egen hand lösa problemet. | |
|
Black Z3, om det bara finns 5st till som skall ha tillgång till garaget, så hade jag kollat upp dem och konfronterat dessa personer. Är någon inblandad tror jag du ganska lätt märker detta. Fasen vad nervös man blir nu, min bil står oxå i ett mindre privat P-Hus, nu litar jag på mina grannar, men, någon kan ju ha kvar en gammal nyckel... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Förbannat trist att man inte kan få ha sina grejer i fred! Om någon på forumet skulle bli erbjuden att köpa ett sådant car-cover kan man ju be att få se på kvittot! Har du någon länk med bild på överdraget? Gälar och antenn blir väl däremot svårare att "spåra".. Men det är väl bara att konfrontera dem andra i garaget och se om det leder nånstans Länk |
|
|
Bjoerck: Är de inte det som kallas, ta lagen i egna händer? De håller tyvärr inte i rätten. Att sen polisen inte ens vill komma ut och titta när ett brott begås, men man ser åtminstone 3-4 polisbilar som är ute o siktar med ljuspistoler i veckan. Gör iaf mig Bara förbannad. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Wendtan: Jag skrev vad jag ansåg inte vad lagen anser. | |
|
håller med er båda att attityden hos den svenska polisen är bedrövlig. dem har liksom redan gett upp när det gäller vissa brott. Där är för djävligt. läste i dag om att en del pengar som sparas på försvaret ska gå över till polisen. lägg ner hela skiten, vem vill kriga med oss ändå? lägg alla pengar på brottsbekämpning/utbildning/sjukvård/passioner. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever, jag antar att du menar pensioner, men attans vad kul det hade varit om man kunde fått passions stöd från staten. =) Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Ta pengar från hastighetsövervakningen och lägg dom på brottsbekämpning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /B |
|
320-325 |
jag hade snackat me dom som har nyckeln till garaget ... |
Mr Hamann |
Beppo: Good point! :) // Mr Hamann |
|
Det första jag hade gjort är konfrontera dom som har nycklar i garaget. Det andra jag hade gjort, är o kolla på powerbörsen här, har sett att många säljer gälar typ till m3 osv. Polisen har fullt upp va...? Ta lagen i egna händer, påföljden kan ju inte bli så allvarlig, säg bara att du va "ur psykisk obalans"... Nää fan det känns för jävligt när det händer, ska kolla om det inte har hänt något me min bil! Fy farao för såna jävla fegisar...Som sagt Lagen I Egna Händer, bästa metoden.. |
|
|
Tar man lagen i egna händer sänker man sig till samma nivå. Då ska man inte gnälla över låga individer. Gör man sig dessutom sig skyldig till misshandel eller liknande är det klart allvarligare. Lets face it, en bil är bara en bil, hur älskad den än är. Att ta lagen i egna händer är knappast nån förmildrande omständighet, snarare tvärt om. Så från att ha varit brottsoffer, utsatt för en stöld, är man helt plötsligt våldsbrottsling. Då handlar det inte om ett brott mot egendom längre. Klart som fan polisen får prioritera hårt, och då hamnar egendomsbrott lågt. Dom har ju folk som har tagit lagen i egna händer, kriminella, att jaga. Visst fan är det synd att dom inte kan sätta resurser på ett fall som detta, det är ju trots allt den här brottsligheten vanligt folk kommer i kontakt med, allt som oftast. Men så krass är verkligheten, knackar någon ner en klåfingrig individ försvinner bara mer resurser från vardagsbrotten. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: Vem har nämnt något om att idka våld. Det är din föreställning av att lösa problem. Min föreställning är snarare att om polisen inte behagar bry sig så kan egendomen stjälas tillbaka av den rättsmätige ägaren om denne påträffar egendomen och är absolut säker på att det är den stulna. Om polisen inte behagade bry sig om den första stölden så skall de rimligtvis inte heller bry sig om egendomen stjäls tillbaka. Lämpligtvis bör polis kontaktas innan egendomen stjäls tillbaka så de får en chans att agera. |
|
|
Om polisen får veta att du har "stulit tillbaka" dina prylar från tjyven, kommer du troligen att åka dit för egenmäktigt förfarande! Trist men sant... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: Säkerligen. Vi lever verkligen i Bizarro World... | |
|
bjoerk> Citat från ovan; (här, inte himlen, även om det kan vara bevingat) Gör man sig dessutom sig skyldig till misshandel... Notera ordet dessutom, alltså inte sagt att man nödvändigtvis måste banka skiten ur någon. Ägnar man sig själv åt att stjäla, ska man i alla fall inte gnälla. Då har man sänkt sig till samma låga nivå. Risken är dock att man själv bli polisanmäld för stöld. Hur säker man än är på att personen har stulit grejerna, kan han hävda att köpt dessa. God tro är svårare numer, men likväl stöld du gör dig skyldig till. " Min föreställning om problemlösande är verbalt, och det lugnt och sansat. Fungerat bra hittills, så det får duga. Utbildad i fysiskt bemötande av våld genom arbetet, men det används endast defensivt och endast i yttersta nödfall. Har dock inte behövt sträcka mig längre än något höjd röst. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Ett ord fel i inlägget 00:21. Du i sista meningen, andra stycket skall givetvis vara man. Inte riktat direkt mot någon, utan rent allmänt skrivet. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.