AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
603

Billigt med försäkring i Sverige.

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Som en liten jämförelse kan jag säga att jag precis försäkrade min nyinköpta 318 cab 97:a här i Belgien och den kostar mig 17000:- att helförsäkra och då ligger ändå jag i tredje högsta bonusklass samt att jag är 27 bor i villa och har garage...Ibland längtar man hem, då hade man kunnat ha en m3 cab för samma försäkringspengar.....
Ja du robgus, jag betalar 4035:-/år (Helförs,1500mil/år,+förs)-för min M3 cab 97, vilket jag inte begriper (tänker inte fråga heller)- de(IF) sänker min premie år efter år???
Plutoboy
Jag måste fråga dig vart bor du Purple?
Har tänk att köpa mig en M3a snart men försäkringarna är ju hutlösa...
Plutoboy:
Jag bor i Klippan nere i Skåne,premiereducerande effekter för mig är : 42 år,villa,4 bilar,larmat garage,div andra förs. - Det är klart att detta påverkar premien eftersom en viss mängdrabatt ingår men jag har tidigare haft M3 -95 och M3 -93 (Coupeér)singelförsäkrade i samma bolag och då betalade jag 5600:-/år, när jag flyttade över alla försäkringarna blev det billigare(4700:- för cabben - i år sänktes premien till 4035:-)
Sh
13
Shaba
523i -00 M-optic, Individual Color
robgus, det är inte bara premien som är intressant att jämföra utan det är också att se vad som försäkringen egentligen täcker. Själv har jag försäkrat min 523 –00 för ca 4000:-/år hos Dial. Jag fick bland annat ingen ersättning för LCM:n (Light Control Module) som gick sönder (värde 4100:- inkl. arb.).

/Shaba
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Shaba, det vet jag efter ett försäkringsärende med en gammal bil där jag inte hade hyrbilstillägg... Men jag lovar dig att Belgien garanterat inte har mer "täckning" i sina försäkringar än i Sverige snarare tvärtom..:)
tk
4
tkhem
R1150gs
Syrran som bor i Norge och hadde en Toyota Cresida 82a Betalade 4700 i helår. Min andra syster Betalar på sin
susuki swift 98a ca 4900pr helår.
Förlåt att jag hädar och tar upp andra bilmärken på
denna sait.

Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Det är ändå inget mot min frus kusins bil i Hollywood i LA. De betalar $240 per månad! Och då åker de 2d Civic -97 i std utförande! Inte att tänka på med Beemer där alltså...

Carfanatic
=======
fd E34 540iA -93
fd E28 520i -86
fd E36 325iC -95
fd E30 318i -85
Am
569
Ambush
540i/6-94
Har just varit i Milano på tjänsteresa. Där kostar en trafikförsäkring 30000:- om året! En helförsäkring kostar det dubbla och då är självrisken på 20000:-
Och vi klagar på våra försäkringar...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Kanske är tur att man bor i Sverige...
Men tycker ändå de är dyrt...

//Cosmos
"Rak 6a åt alla"
E28 Registret #160
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag betalar 8.300:- för helår i England för min E38:a, det är helår och helförsäkring med max bonus, bonusgaranti, och alla upptänkliga tillägg dock ej maskinskada. Hus, garage, "mogen" ålder samt småstad på landet.

Har dock fått flera anbud på upp till 20.000:- eller nekats av flera med att "vi försäkrar inte bilar med så stor slagvolym". Vad nu slagvolym har med risk att göra förstår jag då inte?!?

Se till att uppskatta den relativet sett sunda bilförsäkringsmarkanden i Sverige, den saknar jag här. :-(

Å andra sidan blir jag snabbt uppmuntrad igen av att tänka på vad jag skulle betalat i skatt i Sverige :-)) Har ingen fastighetsskatt, ingen förmögenhetsskatt, kommunalskatt som är en bråkdel mot i Sverige, etc :-)))

Mvh Björn
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Då var det dags igen.. Har bytt bil till en 328 coupe -00 och min nya försäkring hamnade på "endast" 20000 kr/helår helförsäkrat.. inte kul men men. Det man blir mest irriterad på är att det tar hänsyn till nypriset när man försäkrar bilen och inte vad jag köpt den för.. Detta tycker man borde dra till sig mer försäkringsbedrägerier.. hmmm det man tjänar på att köpa bilen här nere äts ganska fort upp av de högre ägandekostnaderna:) Fast jag kan inte leva utan en BMW med sexa:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Hade lite tur fick en special försäkring, 2700:- hel med fria mil per år gissa om jag är lycklig.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Robban:Går det inte att importera bilen till sverige
och försäkra den i sverige fast du bor utomlands,eller
är emigrationen för evigt??

MVH
Hasso
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Hasso: Jo det skulle väl gå men jag är skriven här nere nu och då måste jag skriva mig hemma etc.. Så jag få lida de 4 år jag kommer vara här och sedan njuta när jag kommer hem...:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.