|
|
|
|---|---|
joel300zx |
Har precis köpt en 750 schintzer -89...han jag köpte den av påstod att det var 400hk i den men visste inte vad som vad gjort åt motorn...uppgraderingarna och trimmningen hade kostat ca 330000:- för herrans många år sedan gjort av första ägaren...hastighetsmätaren är en ac schnitzer och är graderad till 320km/h så något borde dom ju gjort åt motorn... men för att få 400hk i tolvan lär det ju inte bara räcka med avgassystem och chip...det borde ju vara andra kammar m.m...är det någon som vet vilka olika schnitzer uppgraderingar det fanns till 750 e32??? har letat men har inte hittat det någonstans....mvh joel |
|
Skicka ett mail till ACS... dom är rätt bra på att svara... det tar ett par dagar... ge dom ditt serie nr. så kan dom säkert ta fram vad dom har gjort. |
|
joel300zx |
var hittar man serienummret då?? mvh joel |
|
Chassinumret står på regbeviset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
joel300zx |
ok var det chassienummret...trodde han menade att schnitzer hade nåt serienr...mvh joel |
|
Sorry.. menade chassienummret... |
|
joel300zx |
fick mail från ac schnitzer idag...de har inte haft nån 400hk uppgradering till e32:an så de där 400hk får man nog ta med en nypa salt...vad jag har hört i efterhand så hade schnitzer uppgraderingar till 350 hk...nån som vet vad dessa innehöll?? mvh joel |
|
Varför inte maila ac schnitzer igen och fråga? Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
| Kört en vanlig 750? De sparkar på otroligt bra med sina 300hk, så en med 400hk, ska man nog känna mycket skillnad... Ska nog vara lika snabb i accet som en M5 3,8l eller M3 E36.... | |
|
Joel300zx: Du kanske skulle mailat/ringt AC Schnitzer INNAN du köpte bilen?! Det säljaren gjorde när han skrev det i annonsen är ren lögn som han med största säkerhet visste och kan därmed betecknas bedrägeri. Troligtvis är det en vanlig 750 du köpt som är emblemtrimmad... Grattis och beklagar! //Stephan |
|
|
Instämmer till fullo med Stephan, känns som att det är nåt man kollar upp innan, en utbytt hastighetsmätare som enda bevis vid försäljning känns så där lagom seriöst. Om priset är i nivå med en "vanlig" 750 så är det ju egentligen ingen skada skedd men ändå... |
|
|
Här en annan historia när jag köpte bilen var det inge snack om att de hade bytt motor i bilen, B126.0 stog inget i annonsen.Bilen har gått i warszawa. |
|
joel300zx |
Killen jag köpte bilen av hade ingen större koll...han sade till mig vad förra ägaren hade sagt till honom...fick med en jävla massa papper, kvitton med mera och på ett gammalt papper hade första ägaren skrivit vad som "ingick" där stog bla 400hk....så om nån har lurats så är det han... men nåt lär väl schnitser gjort med den...tror inte de sätter i sin egna mätare annars... |
joel300zx |
för övrigt gav jag inte alls speciellt mycket för den...dessutom svensksåld, fullservad,18k mil, 99.9% rostfri, som ny inuti, allt funkar, avställd varje vinter, 17"m.m...var flera intresserade så det var bara att slå till kändes det som...även om det bara skulle vara en dekaltrimmad schnitzer så skulle det ändå vara billigt, så jag hade ingen tid att kontakta schnitzer innan köpet det är därför jag försöker få reda på lite fakta nu...mvh joel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.