AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.044

Bmw Fälgkatalog 2004?

Är de någon som har koll på när bmw brukar släppa de nya årets fälgkatalog? Jag är ganska nyfiken på om prisbilden kommer o ändras något nämligen.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
wendtan: om jag förstått saken rätt så bor du i Skåne. Tag reda på vad BMW-fälgarna kostar i Tyskland, du har ju inte så långt dit. Det är bara att skicka ett e-mail till BMW i Hamburg, Lübeck eller liknande. De kan ebhöva någon dag på sig att få hem fälgarna, men vet du vad du vill ha är det ju inget problem. Jag har inte så aktuella prisuppgifter, men förut så hittade jag exempel på att det kunde skilja en hel del. På lite dyrare fälgar kunde det röra sig om åtskilliga tusenlappar, en prisskillnad som mer än väl väger upp reskostnaden, om man bor i södra Sverige. Sedan finns det ju en del annat som är billigare i Tyskland också.
I Mars brukar dom komma.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
wendtan: Visst är det dessa fälgar du är ute efter ? Länk

Min åsikt är att de fälgar du redan har på bilderna på din bil är mycket snyggare. Sedan tycker jag inte M V72 fälgarna är värda ett sånt fruktansvärt högt pris.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

25´ beggade !?

Det kan han glömma att han får för dom. Har han tur får han 15´ skulle jag tippa.
Foppa: Nej de är inte M V72 jag vill ha . Jag tänkte köpa 135M: Länk

Priset 25 kkr får anses som icke verklighetsförankrat då inte ens BMW styling 135 M + Michelin Pilot sport kostar så mycket med klubb rabbaten.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen!
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
wendtan: 135M är mycket eleganta!
Anders S: Då jag inte är i behov av pengar och fälgarna är helt nya...uttagna i Juli förra året så har jag satt den prisbilden. Satsen kostar nämligen närmare 40000:- nya. Så 15000:- är inte ens intressant.....jag har fått endel intressenter men jag släpper inte fälgarna för underpris.

Så det så!!

OO=00=OO
Foppa: Jag delar din mening! Dessutom är de inte alls lika vanliga som M V72 än.

Danne: Om jag minns rätt kostar MV72 fälgarna ungefär 20 000 kr. dvs bara fälgarna. 5100 för framfälg o 5300 för bakfälg typ.
Däcken kostar ungefär 8-9 kkr Så 40 000 måste anses som alldeles för mycket.

Precis som Anders konstaterar så är fälgarna värda max 15 kkr.
Alla fälguppsättningar halveras i värde när de kommer på bilen. de är bara så!
Hittar du någon som vill ge 25 för fälgarna så är de bara att gratulera. För 3-4 tusen till kan han köpa sprillans nya fälgar av bmw o beställa däcken från sin däckhandlare eller däckonline.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Danne,
jag hoppas verkligen att du får vad du vill ha, men jag tror som sagt att det är för mycket. Du skriver att däcken är slitna bak vilket betyder att man får lägga på 5-6 för att ha helfräscha hjul. Billigt ? Tycker inte jag.

Jag köpte mina Alpinafälgar, "nästan nya", inga märken what so ever, helt nya Michelin Sport i originalstorlek 225 o 255 för 18´. Dyrt tyckte jag då men med tanke på att nypriset är nästan ett skämt så var det rimligt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Btw,
Enligt prislista 02 kostade M V-eker 72 med Michelindäcken 36700:- brutto inkl.moms.
Anders: Enligt gällande prislista med pilot sport 35500:-

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen!
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Mina fälgar kostar 35 500, då är det me michelin däck tror jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.