|
|
|
|---|---|
|
hej hur släcker man varningslampan för bromsvarningen då man bytt belägg??? tacksam för svar mvh jonas mvh mrhorsepower Om man inte får köra bmw är det lika bra att låta bli=) | |
|
glömde säga att det är en e36 328 -95 mvh mrhorsepower Om man inte får köra bmw är det lika bra att låta bli=) |
|
|
Du måste byta bromsvarningskontakten/sensorn som sitter på belägget (vänster fram och höger bak). När beläggen blir tillräckligt slitna (ca 3mm tjocka) slits en liten kontaktbana av i sensorn och bryter en elkrets = du får en varning om slitna bromser. Dvs. sensorn är en förbrukningsartikel! Om man byter belägg innan det börjar varna kan man återanvända den gamla sensorn. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ja det är juh klart det är inte min bil men han som äger bilen påstod att dom var bytta oxå?????? men vem vet....jag vet inte om det sparas som en felkod i datorn eller?? i så fall borde det gå att släcka den på nått sätt......annars är det nått fel.. mvh jonas mvh mrhorsepower Om man inte får köra bmw är det lika bra att låta bli=) |
|
|
Låt tändningen vara på 30sek i läge ett då skall den nog slockna så gjorde jag på min e-39a. _______ Min:Länk --- Lass dir raten trinke spaten |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
tror dom kostar ca2-300kr nya på mekonomen... |
|
J00 dom e bytta med den röda lampan lyser endå.... De msåte vara nått man ska göra för att släcka den... mvh jonte mvh mrhorsepower Om man inte får köra bmw är det lika bra att låta bli=) |
|
rallyante |
Har en kompis som bytte alla belägg & sensorer.Det var samma sak för honom, lampan lyste ändå. så han fick åka till BMW för att släcka lampan. det var iof en e46 men det borde väl vara lika. mvh /Ante |
|
Har samma problem. Och lampan lyser sååå ilsket!! Vad göra....ja?? Men vad betyder alla förkortn...typ (e46)?? Eva |
|
|
E36, E46, E34 etc. är BMW:s internkod för olika karosserier. T ex är E46 benämningen på 3-serien med karossen som kom -98. Om du kollar under "modellguiden" till vänster, får du reda på alla detaljer kring detta. Om bromsbeläggslampan lyser, är det bara att kolla om beläggen är för slitna eller om det bara är sensorn (vänster fram och höger bak (om du har skivor bak)) som inte är bytta eller glappa. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har kollat detta. De är inte slitna...men lampan lyser ändå!?? Eva |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.