|
|
|
|---|---|
|
Och jag har kollat oljan o allt men inget har läckt ut kopplingen bara går i botten !!! Mvh Niklas Räkmackan | |
| Är det hydrualisk koppling så prova att lufta den, det brukar hjälpa. Byt även bromsvätskan samtidigt om den går på samma system vilket den gör på E36. | |
|
Kan även vara slavcylindern till kopplingen som gått sönder. Det delet kommer plötsligt och gärna i kombination med kyla. Har bytt på min förra vintern och i somras (köp inte lågpris pirat, dyrpirat är dyrare än orginal dessutom) och den gick på ca 4-500kr. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Detta fixade sig nu har tryck i systemet nu hoppas att det håller i sig ,jag fick pumpa upp och hälla i mer olja kollade efter 15 min och det var fortfarande bra annars så får jag fixa det !!! Tack för de snabba svaren !! Mvh Niklas Räkmackan |
|
|
Imorse sjönk den i botten efter ett tag fick jag upp tryck och den fungerade som den ska , efter att bilen har stått ett tag så måste jag göra två nya pump innan den tar fullt, så det går ju att köra men kanske att jag borde lufta systemet !! ?? För slavcylindern kan ju inte ha gått sönder för då skulle ju all olja rinna ut ?? Mvh Niklas Räkmackan |
|
| lufta och byt vätska, min krånglade också på vintern förra året. Blir lätt proppar nu vid temperaturskiften. | |
|
Det behöver inte läcka ut vätska för att den är otät men det är ganska vanligt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Broms/Kopplingsvätskan åldras snabbt (2-4 år) så det är bara att byta... Mvh |
|
| Kan vara vatten i bromsoljan som fryser när det blir extremt kallt såsom nu! Byt bromsolja helt enkelt. Men på min var även slavcylindern kass. Så den byttes oxå. Hur som helst är det ett ganska enkelt och billigt fel om man är lite händig. | |
µ_bmw_µ |
Hur mycket bromsvätska har du? Broms/Kopplingssystemet är konstruerat som så att kopplingssystemet är det första som ger sig. Har du dåligt med vätska så är det alltså kopplingen som ger sig först vilket man ju kan förstå. Kolla först vätska och ragga sedan upp en ny kopplingscylinder, o lycka till!! Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
I vilket fall som helst så skall nivån aldrig sjunka i behållaren då det är ett slutet system. Om man måste fylla så är det läckage någonstans och det skall alltid åtgärdas omedelbart då det är ett säkerhetssystem. Att bara fylla på och strunta i resten är snudd på straffbart. Har även hört ursäkten att "bilen är ju så gammal så det gör inget" vilket är lika dumt som att säga att man har på sig bilbältet bara för att slippa böter. Detta är generella pekpinnar och inte specifikt till de som skrivit i denna tråd. Tänkte bara förtydliga det så ingen känner sig trampad på tårna! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag hade samma fel och när jag var på väg ut till mitt garage, genom att först starta med ettan i och sedan växla med varvtalsmatchning utan koppling så började den helt plötsligt fungera igen. Så jag bytte bromsvätska och passade på att lufta ur hela systemet och nu funkar det fint! ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.