AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.643

Passar E46 stolar i E36? Finns E36 komfortstolar i halvskinn?

hellonasty
Har E36:ans sportstolar och de ger mig fruktanvärt ont i ryggen...det buktar ut alldeles för mkt i svanken samt stoppningen i ryggstödet är för hård. Börjar bli lite kris nu när jag knappt kan använda bilen vid längre turen. Har provat att justera stolen på hur många sätt som helst men det hjälper inte.
Har halvskinnsklädsel med svart antracit/skinn.
Har ej heller sett några E36 komfortstolar med denna klädsel?
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
De passar nog inte rakt av men med lite modifiering funkar det nog.
Har inte sett E36 komfortstolar med halvskinn men fanns förmodlingen som Individualtillbehör om någon hade velat det.

Om du vill byta mot mina komfortstolar så kan du maila mig privat (mailadressen i profilen).

/Rickard
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag har samma problem fast jag har "originalstolarna"
Vad menas med komfortstolarna? Hur ser dessa ut?
Så vitt jag vet finns det 3 varianter till E36 ?
Dels de vanliga som jag har sedan sportstolar och sedan Vaderstolarna. Är jag ute och cyklar? :))
Deliq
Det enda som erbjuds/erbjöds till e46/e36 enligt alla broschyrer jag har sportstolar eller standardstolar.
Så jag antar att ni med "komfort" avser standardstolarna. Som tillval till båda dessa fanns/finns eljusterbart svankstöd. Kan det vara dessa ni kallar "komfort"-stolar ?

Standardstolar ska ej jämföras med de komfortstolar som fanns och finns som tillval till de större BMW-modellerna, milsvid skillnad...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Misstänkte nästan att det var så. En kollega har skinnsportstolar i sin E36a med justering av svankstöd med lufttryck. Väldigt sköna stolar! Som sagt ..standardstolarna får jag väldigt ont i ryggen av vid långa resor. Jag ska testa att köpa svankstöd och se om det blir bättre.

Dina stolar ser väldigt sköna ut Deliq :))
Deliq
>foppa
Jodå, stolarna är helt OK, men om samma komfortstolar som finns i e38/e39 (eller ännu hellre de i e60/e65) gick att få till e46'an skulle jag utan att tveka en sekund ha valt de istället, trots merkostnaden.

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
hellonasty
Hm! Jag har inte reglerbart svankstöd på mina sportstolar... borde inte detta vara standard på dessa?
Kan man "köpa till" detta eller måste man beställa nya stolar med detta?
Orginalstolarna menar jag när jag säger komfortstolar isåfall, har hört dem kallas komfortstolar tidigare bara och snappat upp det antar jag...
civilization
foppa: Hittade denna gamla tråd och jag tänkte bara höra om du skaffade svankstöd och om det fungerade? Har samma problem med mina sportstolar.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
civilization: Jag skaffade aldrig några nya stolar utan kör fortfarande med standardstolarna och jag grämer mig varje gång jag åker långa turer för då får jag ont och måste ändra ställning väldigt ofta. Problemet är att jag har för lång rygg för standardstolarna och gör att det blir svårt att sitta upprätt/ergonomiskt. Sportstolarna med pump för svanken är mycket sköna.

///Foppa
civilization
Ok, överväger om jag ska köpa BMW:s svankstöds eftermonteringssats nämligen. Den är dock rätt dyr så det skulle kännas lite surt om det skulle visa sig att man sitter lika illa ändå sen =/
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Åk och provkör nån beggad BMW som har detta tillval hos t.ex en BMW ÅF för att se om det motsvarar dina förväntningar.

///Foppa
civilization
bra idé. E36:orna är dock lite ovanliga hos bilhallarna har jag märkt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.