|
|
|
|---|---|
zemren |
Jag undrar om LMM:arn från en 535:a passar direkt på en -86 323i (m20)... LMM från 535:an har ju bara fyra stift och LMM:arn från m20:in har fem stift, är det bara att plugga in eller måste man skifta kontakt "hållare" mellan dom?? /zemrén |
zemren |
Och hur mycket pallar original kopplingen i en -86:as 323i |
zemren |
Kom igen nån måste väll veta /zemrén |
|
Hej jag vet inte, men ett tips om du vill veta, ring din bmw bilhandlare, där du kan beställa/rep bilar med. de svarar då vilka bilar som llm passar till..på min M535i 87 passade llm från e34 och hm ja var 2 eller 3 modeller till. testa det ifall du inte får svar här, Mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
zemren |
Äre ingen fler som vet nå???? /zemrén |
|
Den passar ju inte rakt över, för det första är den rent fysiskt större i anslutningarna mot bälgarna, så det måste man anpassa. Sen är det Motronic på en 535:a och vanlig L-jetronic på en 323 E30. Den passar om du skulle ha haft motronic, alltså 325 M20 motorn. Men det är väl bara att prova montera o se vad som händer....... Kopplingens maxbelastning beror naturligvis på om den är ny eller om den är sliten, men räkna inte med något enormt vridmoment på en sådan koppling, tryckplattan ligger på c:a 550 kg så gissningsvis c:a 200hk/250nm som max på en ny! (men naturligvis beroende på körsätt!!) ///Magnus |
|
zemren |
Så det är L-jetronic på alla E30 utom på 325:an??!! /zemrén |
|
Nu ska vi försöka reda ut detta, är det på din 323 E21 som du skall montera denna lmm?? Har du kvar originalsprutet på den så går det inte.......! L-jetronic sitter på alla E30, även på dom med Motronic, fast då integrerat med tändingen i samma box o lite förändingar i motorstyrning (Motronic på alla 325 och alla 320 efter -87) .....ja förutom dieseln då! ///Magnus |
|
zemren |
Motorn är från en -86:as 323 men motorn ska ner i en 316 (e21) /zemrén |
|
Okej, men varför skall du då ha en lmm från en 535? Kommer ju inte att ge någon effekthöjning! Ska du bygga med turbo kanske?? Antar att du redan är medveten om div. problem du kommer stötta på ex.vis: inkoppling av motorelen, dra nya bränsleledningar, insprutningspump måste installeras, tankarmaturen bytas, annan växellåda plus själva motorinstallationen mm. mm. Men inget är väl omöjligt....... Jag skulle dock letat upp ett bättre utgångsobjekt. ///Magnus |
|
bmwracing |
Man kan väl ta kretskortet och kontaktstycket från 323:an och stoppa in det i 535:ans LMM. Då borde det funka med större spridare. Sen finns redan returledning till tanken om man vill göra om till insprutning på E21:an. Jag har satt dit insprutning, och använder pump från en E28 518i som jag har monterat fast på baksidan av bakaxelbalken. Använder orginal tankarmaturen. |
zemren |
Japp ja ska ha turbo.... Tack för alla svar.... /zemrén |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.