AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.930

Jag försökte piska den nya E55 AMG!

Sida 5 av 8
Länk
Flåklypa: Visst är jag en nördig tangentbordstryckare. Och ingen ägare till en AMG E60 heller. Länk
Och körkort har jag ju inte haft sedan jag var 18. Ja jag är ÄRLIG jag ljög om bilen finns ju ingen AMG E60 Länk

Dragan525: Vi körde från en trött MB på väg hem från sälen för något år sedan. Med TAKBOX, fyra pers i bilen och fullastad.
Han parkerade bakom vid nästa trafik ljus.

Dawwe: är väl lite skilnad på effekten. Men visst hade det varit kul att få stor stryk på strippen. tippar på att min gör strippen på en låg 15 eller hög 14.
Flåklypa: Visst är jag en nördig tangentbordstryckare. Och ingen ägare till en AMG E60 heller. Länk
Och körkort har jag ju inte haft sedan jag var 18. Ja jag är ÄRLIG jag ljög om bilen finns ju ingen AMG E60 Länk

Dragan525: Vi körde från en trött MB på väg hem från sälen för något år sedan. Med TAKBOX, fyra pers i bilen och fullastad.

Dawwe: är väl lite skilnad på effekten. Men visst hade det varit kul att få stor stryk på strippen. tippar på att min gör strippen på en låg 15 eller hög 14.

Lite data fel. blev visst två inlägg
Dräparen: Precis vad jag trodde...en tunad E500. Om jag skall vara ärlig så tror jag att din bil är en helt vanlig E500 och ingen "E60AMG", även om en E500 förtjänar all respekt.

Nu vill jag se bilder på din gamla E600 också.
Blev visst ett e där med skulle vara SL och inte E. Tack för att ni ville se bilder på en bil som inte finns. men på SL:en finns bilder. Tyvärr ingen egen hemsida och vet inte hur man lägger upp bilder.
Så du råkade skriva E istället för SL, trots att du ägt bilen??? Yeah, right.
Kom igen nu BMW Dräparen. Erkänn att du egentligen bara har en vanlig E500.
Sorry. Kan du bevisa med bilder så tror jag att du haft en SL600.
Länk

Länk

Länk
Innan jag sänkte. Jäkla hög hus det är.
Fick MB forumet att lägga upp lite bilder.

Skall dock tillägga att bilen återfinns där bilar inte går sönder och drar olja...

"the hardest cars to chase are german cars" - L.A. police department

BMW Dräparen. Nice try: Länk
Kul att du letade på "Geirs" SL600 på ett forum du hänger på. Geir är väl knappast du eller?

Hur var det nu. Är det en vanlig E500/500E du har eller en E60AMG? Du verkar undvika frågan.....undrar varför.
Jens,

På sidan två i denna begynnelse till mastodonttråd nämnde någon något om Brabus kontra Alpina, jag ville bara klargöra att det är stor skillnad på deras verksamhetsstruktur gentemot "sina respektive märken".

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Flåklypa: Med största sannolikhet har inte den pennfäktande landskronabon BMW Dräparen någon bil alls.
Kalle; Ok, jag förstår. Håller med om att det är stor skillnad. Personligen tycker jag att Alpina har ett lite FÖR nära förhållande till BMW som påverkat deras inriktning de senaste åren. Men det är ju en helt annan diskussion :)

Flåklypa; Verkar som att du hade rätt om "Dräpar'n"

Jens
kan ingen ta upp cl65amg, vad är det i den 1000 nm eller nått sånt va o 612 hk org det e väll rätt bra

MOA-power
Mercedes leder effektfkriget. Till alla BMW-anhängares stora förtret. Det märks på argumenten här. Trimmade BMW-modeller och framtida modeller som ännu inte finns används som "argumentationsvapen" mot de effektmässigt överlägsna Mercedesarna... Suck.

Mercedes ÄR snabbare. Så är det.
Dragan525
bjoerck: Mercedes är snabbare !! det gör ont när du säger så *hehe*

Men varför bygger inte BMW nåt monster? hade jag varit chef gör BMW´s motoravdelning hade jag byggt till nya M5:an en V10:a med kompressor o annat lull lull..... DÅ HERREJÄVLAR BLIR DET BYE BYE MERCEDES!!....BRABUS, AMG hade bara dreglat!! men men *snyft* *hehe*

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Är det jag som är blind, eller är E-klass kombin lik saab 9-5 kombi? Inte bilen som helhet alltså, utan snett bakifrån. Avslutet på bilen, de bakre sidorutorna och bagageluckans lutning?

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Si
765
Simon01
120dM -08
När vi ändå är inne på MB, är det nån som vet hur ägande kostnader är för en 500E? reservdelar mm? jämfört med tex M5 e34. Om det nu finns nån som ägt en på "riktigt" ; )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.