|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
BoggieElvis; Ja, och BMW verkar ha liknande policy för Alpina :) Jens |
|
| Helt sant, det ska erkännas. Det är något jag både respekterar och tycker om med båda märkena: påstår tillverkaren att det är X-antal hk så kan man lita på dom (i alla fall den erfarenheten jag gjort hittills) | |
|
Det stämmer som BoogieElvis skriver, Brabus HAR gett sig på att trimma AMG-modeller, åtminstone motorerna. Beviset heter Brabus K8 och återfinns på följande sida: Länk Snyggt med 6 utblås va? :-DDD Brabus ska inte jämföras med Alpina, eftersom Alpina har ett nära sammarbete med BMW. Ska man jämföra så får Brabus liknas vid Hartge eller kanske AC Schnitzer. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Kalle: tack! Jag var faktiskt säker på att jag hade fel själv... :-) | |
|
Vilka grymma bilar de gör,Brabus alltså...Synd bara att alla är automat...Skulle vara intressant o se vilka underverk Brabus skulle kunna göra med BMW M5 tex...Synd att det inte finns någon firma av Brabus kaliber som trimmar BMW... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Inte för att man ska jämföra trimmat med otrimmat, men 540is borde äga en E55, eller? En Mercedes fantast jag känner drömmer om en E60 AMG, så nog bör den finnas! ;) /Manray/ |
|
| Manray: E55 görs bara i AMG-format... Och sätter du upp den mot 545 så blir det 476hk kontra 333... | |
| is? | |
| is? | |
| Hmm, dataproblem... Sorry, inte meningen å spamma! | |
|
540is, = 540i Supercharger. Ägaren finns här: Länk E60 AMG, sämst info: Länk /Manray/ |
|
|
BoogieElvis; Jag tror Manray syftar på 540is här på forumet vars 540 inte är helt original :) Kalle; Är det någon som jämför Alpina med Brabus? Har bara sett Alpina jämföras med AMG och det tycker jag är rättvist. Alpina vs AMG, S/RS vs M, Hartge vs Brabus o s v. Jens |
|
|
BoogieElvis; Jag tror Manray syftar på 540is här på forumet vars 540 inte är helt original :) Kalle; Är det någon som jämför Alpina med Brabus? Har bara sett Alpina jämföras med AMG och det tycker jag är rättvist. Alpina/M vs AMG, Hartge vs Brabus o s v. Jens |
|
|
Sannolikt är det alltså en E500 som är lite hustrimmad av AMG, precis som SL60AMG. Oerhört ovanlig måste den vara iaf. Då är det bara att leta reda på fakta till E600 då. :-) |
|
| Ok, tack. Jodå den ser ju ut att vara... snabb... | |
|
Blev lite förvirrat där, menade bara att lägga in det sista inlägget. Jens |
|
|
Elvis, jo jag vet, orkade bara inte skriva in AMG efter E55 :P /Manray/ |
|
|
på mbspy diskuteras e6o på 211-karossen Länk Länk ännu en japan .. Länk |
|
|
Herrejävlar så läckra brabus bilarna var... och inredningen... OJ OJ OJ!!! // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Heinz: Finns en anledning till att de kostar vet du... :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.