AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.928

Jag försökte piska den nya E55 AMG!

Sida 3 av 8
hehe: bring it on any time.
dessutom så tror jag att både Z8 med M Coupe piskar den på bana.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Dragan525
BMW Dräparen::: jajamensan bra sagt men helst med några polare i baksätet och full semesterpackning då blir det extra roligt då kommer folk att stirra som fan om man e på bana eller strippen *hehe*

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Bmw Dräparen:Du kanske borde ta o rasta "Kilander" med din Merca???:-)Jag får önska dig lycka till...:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
På något sätt känns den bilen som att sätta en jetmotor på en ICA kundvagn. Effekhysterin har inga gränser.
Dragan525
Dawwe: är det nån BMW?..:)

Dragan525:Ja det är en BMW.Något trimmad,precis som BMW-dräparens Merca:-).Jag har för mig att Kilanders bil va med i Bilsports nyligen...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Dragan525
Dawwe: jahhaaa nu vet jag, jojo jag har läst om den! svart 325:a! är den ens körbar fan med så mycker effekt :) ?

Mvh Dragan

Z3C4ever: Varken Z8 eller M coupen rastar SL55 på bana. Jag tror inte E55 är mycket sämre faktiskt. Synd att vi inte har några tider.
BMW Dräparen: HA HA HA HA..... Du är bara ytterligare en tangentbordsryttare, förmodligen utan körkort och något efterbliven.
Om du åtminstone skall försöka att ljuga så kan du väl åtminstone hitta på en bil som existerar, för det har varken funnits någon eller finns någon MB E600 eller AMG E60.
Flåklypa; Har för mig att AMG E60 är nån gammal AMG-modell. Hmm, ska söka lite.

Ang SL55 vs Z8 på bana så har det visat sig att de är ung lika snabba, åtminstone på N-ring och Hockenheim. Denna tråden på M5board innehöll förut ett test men länkarna verkar vara trasiga, kommentarerna från testet finns kvar i a f Länk

Jens
Flåklypa; Av det jag hittar så var E60 ett paket till E500 så den fick 380 hk. Ingen "riktig" AMG-modell alltså.

Jens
Det fanns en SL 60 AMG som är rätt ovanlig och som var byggd på gamla SL-modellen, men ingen E60 AMG eller E600.
Mars....: Var har du hittat den infon?
Hittade det på den ofantligt trovärdiga faktakällan "Zatzy" :) Fast uttallandet om E60 kom från vår egen "Gustav" här på forumet så lite sanning borde det finnas i det. Länk till tråden: Länk

Jens
Ok, det kan stämma om den har samma paket som SL60, för den är också på 380hk, men ytterst(!) ovanliga. I vilket fall är det knappast någon "riktig" AMG.
Här har vi snackat MB på tre sidor och ingen som nämnt Carlsson, jag är lite besviken... :-)
BoogieElvis; Carlsson är ju fina, gillar deras fälgar. Däremot har de haft lite svårt att hävda sig mot AMG och Brabus rent prestandamässigt de senaste åren. Lite mer individuellt glidaralternativ kanske?

Jens
Jo, BRABUS regerar ju helt klart, men man bara smälter så snart man ser en Carlsson-merca... Plus att deras effektdiagram inte ser sååå illa ut om man kollar på mellan-maskinerna...
En kompis hade en Carlsson SLK med påstådda 250 hk och den rörde på sig bra. De verkar inte direkt överdriva i sina effektangivelser.

Jens
Nä, det är helt klart, det verkar gå igenom hos de flesta MB-tuningfirmor, undrar om MB har nån policy rörande understatements på effekt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.