AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
26.918

Jag försökte piska den nya E55 AMG!

Sida 2 av 8
Wendtan. Nej, det var inte den som diskuterades, men OM det hade varit det så är iaf jag övertygad om att tongångarna hade varit desamma.

Hittade tyvärr inga tider för varken H50 eller E55.
Wendtan: pratade inte du om vikten? Du gillade inte att SL55:an var så snabb eller? ;)

Vem bryr sig om bankörning i detta fallet? Marknaden är stor för extremsnabba landsvägslok. Mercedes tillgodoser marknaden. De som köper en E55 AMG skiter höaktningsfullt i vilken tid den får runt Ringen eller Hockenheim. För sådana ändamål finns mer passande bilar. För att skicka upp fem personer inklusive last till 250 km/h på snabbast möjliga sätt finns ingen bättre bil än E55 AMG.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
BoogieElvis> E55AMG BRABUS??????

Finns verkligen det? Låter för mig lika dumt som M5 ALPINA...

*BAWORAK*
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Alpina B12 6.0

BoogieElvis:När började Brabus trimma AMG bilar?
ErikNilsson
Wendtan: Visst det diskuterades inte om SL55 men knappast om motorcyklar heller. Det finns nog isåfall många andra hojar som knäpper din BMW cykel på fingrarna men då spårar diskussionen ut helt. Man kan vända många diskussioner till sin fördel men är det inte bara att inse att den nya E55 är snabbare.

Visst en M3 E46 GTR kan säkert göra det tufft men då lär det nog finnas annat att jämföra med. CLK GTR t ex?
SL55:an mig veterligen görs i AMG utförande, och den har BRABUS en aningens tuffare version av (kolla Länk under showbilar om ni inte tror mig...), har även sett en S55 i Brabus version.
Sen ska jag låta det vara osagt om det finns BRABUSversioner av E55.
Kul att den här tråden dök upp!
Den nya E55 är en dräpare och det finns i dagsläget ingen original M-Bil som slår den.
Jag har en bekant som nyligen införskaffat sig just en E55 och han är minst sagt nöjd.
Jag såg en film på nätet nyligen där man gjorde ett repotage mellan E55(nya modellen) M5, RS6:an.
1:a blev MB 2:a BMW 3:a Audi.
Konstigt nog var det inte många meter efter MB M5:an hamnade?
max en billängd.
Jag vet inte vart jag hittade filmen men någon annan kanske vet vilken jag talar om? Tyska var det som talades.

E55 Rockar, men Nya M5 lär nog ge den en tuff match?

Är nöjd och belåten med min bil iallafall, jag tycker tävlingen mellan MB och BMW är kul och hoppas den fortsätter...

Nipply
MatroxMGA: Jag vet hur snabb SL55:an är trots sina nästan 2 ton.
De är en mäkta imponerande bil som inte har något riktig kombatant i klassen än.
När vi går in på dessa ganska hårdtrimmade bilar, även om nu AMG är en hustrimmare så tycker jag de är helt okej o jämföra med Alpina, samt tuningföretag som Hartge. Därav kom H50 på tal.

Erik Nilsson: Anledningen till att ja nämnde bmw motorcyklar var att Dragan undrade vilken bmw han skulle köpa för att inte bli ifrån åkt av E55:an. Jag har ingen bmw motorcykel och när jag ska välja motorcykel så kommer de absolut inte bli en bmw.

Flåkypa: Jag misstänkte det. Jag hittar inga tider heller, men den borde kunna matcha E55 tycker man.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Boggie> Jag hittar ingen BRABUS som är gjord på en AMG.
Tror att du har missuppfattat det hela lite.
Att BRABUS gör versioner av mercorna står ju klart, lika klart som att Alpina gör BMW, men hjag tror inte (ochj det fanns inte på din länk heller) att BRABUS modifierar en redan färdig AMG, lika lite som ALPINA gör det med en M5.

*BAWORAK*
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Det är väl bara att sätta punkt för allt negativt som sagt som kompressor-överladdning då? :)
Har inte haft förmånen att få åka i den nya E55:an men väl den gamla med dryga 350 hästar... jag var imponerad redan där!!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Svante: du kan nog ha rätt, jag ger mig. Men fortfarande är tanken på vad BRABUS kan göra med den nya E55:an svindlande... :-)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Om detta Boogie, råder det nog inget tvivel om...

*BAWORAK*
En M3 GTR borde väl piska E55:an??Eller??Dock är denna M3-modell högst ovanlig:-),har för mig att den har en 4L V8 med torrsump på ca 400Hk,lättad kaross mm...En slags "gatuversion" av M3:an som kördes i Amerikanska "Le Mans" serien har ja för mig...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Det måste nog vara en bra mycket lättad version om den ska matcha 500 hk, dessutom säger det ju en del att BMW måste ta till ovanliga grovt moddade versioner mot en "standard-merca" för att ha en suck. Men det ska bil kul att se vad nya M5:an kan ställa till med.
D-diddy
Om man ska jämföra så är väll MBs E500 och AMG E55 motsvarande modell av BMW dess 5 serie. har Hartge någon version som piskar M5? den måste ju isf kunna ge AMGn en match.?
David
Dragan525
BRABUS och AMG "tävlar" mellan varandra, vilken tuningfirma ska vara bäst för Mercan så att säga! så jag har aldrig sett en eller hört nåt AMGBRABUS på samma baklucka. BRABUS är extrema i sina modifikationer där priserna är också brutalt extrema. När jag jobbade på Mercedes i Malmö så kom det endast 1st äkta BRABUSmerca på 1000 bilar medans AMG:s kommer då o då. Lyssna bara på namnet..B:R:A:B:U:S..ser ni en sån ute nånstans....Försök inget häftigt du kommer skämma bort dig o han kommer att skratta åt dig!.

MVH Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Köper man en E55:a är det väl klart att man skall ut och testa den på bana. Jag hade inte tvekat en sekund på att piska den både på strippen och bana. En sådan bil skall plågas och köras hårt som fan hela tiden. 476hk bara ber om att få plågas och kanske få tillökning i stallet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.