|
|
|
|---|---|
| Hej har en 320 ik -88 o undra om man får i nå större motor i de utan nå större problem typ om en 325 motor -88 går rätt i eller om de behövs nå om bygge .........söker även en motor orginal eller srörre om de går... | |
|
du kan kasta ner en 325 motor utan problem bara du byter 320:ns motronicbox till en dito från 325menvar uppmärksam så att du inte får en box från en automatväxlad bil o du själv har en manuell, då går hon nämligen inte igång Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
| oki men om jag tar insug o insprut från min passar de då på en 325????? | |
|
Jo, men insuget är tunnare på 320i än 325i. Du skulle tappa en del av de från de 170 som 325an ger med rätt box. Oftast får man väl med boxen om man köper en motor eller? |
|
|
nu är jag ingen expert, men är det inte så att 325 har en kortare kardan... eller har jag fel? rätta mig gärna :) |
|
|
men insuget passar på 325 ans topp eller ..... o de e inte kardan jag ska ha utan jag ska dit me en 325 a motor mot en 320 växel låda ...men e osäker på hur de stämmer me resten av bilen ... alla tips e välkommen Mvh Pörsson |
|
|
Du behöver inte byta vxl lådan 325 motorn passar rakt av... mot 320 lådan ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
Patrik Nilsson: Det går att köra 320 box och härva på 325 motron det gör jag!! Kanske inte det optimala men det går! den går inte nämnvärt sämre än några andra 325 ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
oki men har du 325 ans insprutning då eller ???? |
|
|
nån som vet om en motor från en 520 -85 passar rakt i min 320 ik -88 har fått tag på en sån men dom på bmw i gävle säger att den inte passar mot lådan o att insug från 88 inte passar på 85 vill gärna ha svar på de här snarast o den som känner för o berätta lite ingående är väldigt välkommen o ringa mej 070-687 56 04 Mvh Lars |
|
|
Pörsson: Ja jag kör med 325ans insprutningsrör och spridare, men 320 insprutnings rör passar det oxå! men stämmer inte riktigt mot kanalerna i toppen, går kanske att matchporta mot toppen? ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
pörsson: 320i från 85 har LE-Jetronic medans din 88 har Motronic. Insuget passar och det passar mot lådan också. |
|
| Menade naturligtvis 520i från 85 i ditt fall. | |
|
oki så jag kan ta en 85 ans motor med gamla insprutet o sätta ditt de nya som sitter på 88 eller???? |
|
|
Nja jag är inte helt säker på det. Tror den nyare har sensorer på lite andra ställen, osäker på hur det är med varvtalssensorn. Den äldre har fördelaren på sidan av toppen istället för på framsidan som de senare. Men det skall ju kunna funka iaf. En komplett 325i motor är nog lättare att montera. Men jag kan tyvärr inte ge något definitivt svar. Jag hoppas någon annan kan klargöra det hela. |
|
|
pörsson: var det du som köpte en svart 320 i bollnäs med skottad motor?? ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
ja den kommer i från bollnäs. med m- speglar o sänkning runt om ..... e de nån som har en motor åt mej ????????? kan tänka mej o byta en ny bes. o ny skattad passat -88 mot en motor till bmw .... givet vis är jag intresera av o köpa kontsnt oxå .... |
|
320-325 |
jag tror knappast det skilljer nånting mellan data boxarna mellan 320... -325 jag har 320 data boxar på min 325/525 motor o den skulle knappast gå bätttre .. det skulle förvåna mej ..grymt |
|
pörsson: Du vill inte sälja karossen till mig? kolla din mail!!! annars kanske jag har en 320 motor åt dig! Maila mig Mvh Rille ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
passar all motorer mellan -88 - 91????? |
|
|
jepp! Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.