|
|
|
|---|---|
AKUS |
Tjo ho tänkte härma xious lite med detta. Fast nu med E30ns 325. skicka å skriv om din 325:a!!! Har själv haft en delfingrå 88. gick bra å var ruskigt kul å köra!!! |
AKUS |
Och vilka är de kända problemen?? |
AKUS |
Ytterligare en fråga: Jag hade sportstolar, sportratt och kryssekerfälgar. osäker på sänkningen. vardetta M-paketet?? |
|
hade du kjolpaketet också så hade du stora m-paketet. Det är en stor skillnad om man har kjolpaket eller inte så det syns.. kända problem vet jag inte om man kan kalla detta men det vanliga när det gäller motorstarka bilar som körs hårt.. stötdämpare och fjädrar, bromsar, växellåda, motorn osv iof har e30 har en tendens att få en slapp växellåda, kolla att motorn inte knackar, tickar eller låter konstigt, sliten förarstol, ROST..... bonus: på din årsmodell och nästa dvs 88-89 ska topplocksbultarna vara av torxtyp och inte av sexkantskalle.. dem kan gå av.. man kollar det genom att lyfta på oljepåfyllningslocket o kika in ;)... ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Fanns ju ett litet sportpaket också (lite sportigare dämpning, shadowline, taklucka och spoilerläpp). Svaghet är väl annars toppen också? /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Tjena jag har och har haft någon e30 325 och måste säga att det är en en otroligt rolig och busig bil för det pengarna!!! Men dom är väldigt rost benägna och som vanligt gäller...... det man betalar för det får man! ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
Roligare kombi får man leta efter... Men som sagt de rostar... /Niklas (E30 325touring-92) |
|
|
Roligare kombi får man leta efter... Men som sagt de rostar... /Niklas (E30 325Mtouring-92) |
|
|
kan bara bekräfta rostproblemen.. synd, men kan man bara handskas med det så är det en underbar bil =) Lagom stor (för 1pers =) ) osvosv, det enda som jag stör mig på är att när man växlar 3:an till 2:an så har jag hyffsat svårt att få i växlen...även när den är varm,, den går lixom inte lika smidigt som dem andra..någon med liknande problem?? |
|
|
kan bara bekräfta rostproblemen.. synd, men kan man bara handskas med det så är det en underbar bil =) Lagom stor (för 1pers =) ) osvosv, det enda som jag stör mig på är att när man växlar 3:an till 2:an så har jag hyffsat svårt att få i växlen...även när den är varm,, den går lixom inte lika smidigt som dem andra..någon med liknande problem?? |
|
|
Ska rätta tryggve lite, det fanns ingen taklucka i sportpaketet. Det som ingick var: Sportratt Sportfjädring med gasstötdämpare Gröntonade rutor Spoiler fram och bak (samma som på 318iS) Shadowline henke__: som xelerator sa "motorstarka (beror på vad man jämför med) bilar körs hårt" detta tar också växellådan stryck av. Fullgasacceleration och så snabbt som möjligt i med tvåan sliter på synkringarna. Ganska vanligt på E30 325i tror jag. Du får väl dubbelkoppla :) Men som många andra sagt det är en oehört rolig bil för rimliga pengar. Tyvärr många sönderkörda ungdomsbilar så det kan vara svårt att hitta riktiga pärlor. Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
| ja har en 325-88....fyrdörrars, lite för många dörrar säger vissa, lagom säger ja, baksätet är trångt har ja hört klagomål på, men man åker väl inte precis i baksätet i sin egen ögonsten...325orna går underbart fint..... | |
|
Hagman: Samma bil här! Samma klagomål! Ett evigt klagande på mitt trånga baksäte. Men det skiter ju jag i. Jag kör ju! =) |
|
AKUS |
men vilka är dom kända rostställena?? skärmar? |
|
Det vanliga när det gäller rostbenägna bilar.. skärmar, baklucka,bagageutrymme, trösklar, under dörrar, osv.. men också >>> "BAKSIDAN AV INNERSKÄRMEN" mot föraren och passageraren, vid "torkarmotorn", golv etc.. e30 är känd för detta.. e de blött på golvet är det med största sannolikhet nåt av dessa, eller kanske en kombination av dem ;).. (det blöta golvet kan också bero på vindrutan. att den inte är tätad ordentligt eller att den har släppt..) ........ HAHA ;p ..... |
|
AKUS |
men vad kostar en fin 325:A årsmodell 1990?? |
|
Vadå rost problem? Har haft min -89:a touring i 10 år och 30 000 mil. Inte en fläck. En bekant har en 89:a ix touring och 23 000 mil även den utan rost. Har nog lite med omvårdnaden att göra. |
|
|
Funduro, köpte ett par nya skärmar som till synes var rostfria, tills man slipade bort klägg-liknande färgen längst ner, då uppenbarade sig mer rost än vad man trott. Man ser inte alltid rosten ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.