|
|
|
|---|---|
| Jaha p.g.a vägverkets extremt höga "vägstandard" *not* övningskörde jag ner i ett hål mitt i gatan. Krash och pang så dog den alpinafronten *snyft* Är inte så förtjust i göteborgs gatorn nu längre =( | |
|
Göteborgs gator är sämre än i Östeuropa sa dom på radion...mvh dutta |
|
|
Då har ni inte varit i norrland BMWCS Nr: 4798 |
|
| Var i gbg inträffade "kraschen"? på vilken gata... | |
|
Sådant kan du få ersättning för. Fanns det några skyltar som varnade för hålet? |
|
-Daniel- |
Tiny umeå är ju inte norrland ; ) men du har rätt vägarna här uppe är ingen höjdare alla pengar plöjs ner i södra sverige istället kanske dom gör rätt i det eftersom det finns mer bilar där men lite större del av kakan borde vi få |
|
jag såg inga skyltar som varnade för gropen den var väl dåld efter spårvangs spåren. hade saktat in rejält och hade mkt låg fart över spåren sedan pang... =(=( Maxtaxen: det var vid shellmacken vid majorna |
|
|
Fast det är många ställen i Göteborg vägarna är rätt kassa.. Har kört lastbil där en del, och det smäller rätt ordentligt ibland.. Problemet är inte riktigt vägarna, utan alla omläggningar, och reparationer av skarvar som inte blir helt 100% alla gånger, den uppfattningen har iaf jag gjort mig. Dock bor inte jag i gbg, utan i Sundsvall, så nu får ni rätta mig =) // Björn Eriksson |
|
|
På vissa ställen i Sundsvall är det ju som att de aldrig lagt asfalt! Man är ganska glad att man inte sänkt bilen ännu! //Thorssa |
|
| Vägarna är rätt kass här nere i södern också kan jag säga. Det blir ju inte bättre när de i stället för sand sprider ut 0,5x0,5cm stora stenar som yr som gevärskulor runt bilarna. Det rullar nog inte en enda bil med hel framruta efter den här vintern, rent livsfarligt för fotgängare dessutom. Heja nollvisionen! | |
|
Kör själv också i Göteborg och upp mot värmland. Vägarna är så dåliga så jag funderar på allvar investera i jeep liknande bil. För det går inte snart att köra en vanlig bil som jag äger på dem svenska vägarna. Det bästa är skatteverkets reklam om framtiden är just ingen framtids vision. Utan det är verklighet redan nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.