|
|
|
|---|---|
|
Kylaren till min 730 står och droppar lite vid infästningen och plasten är där sprucken. Såg att en ny kylare kostar nästan 4000:- där jag brukar handla bildelar , så jag frågar vad en kylare kostar till en volvo och då säger de "max en tusenlapp - men det finns ännu billigare" , så jag ville inte köpa nån kylare... känns nästan enklare att köpa en ny bil för de pengarna. Hursomhelst så vet någon vad det är som gör att kylare till e32 är så dyra ? vad kostar de original samt hos mekonomen ? vad brukar skrotarna ta ? , och finns det kanske någon annan kylare som är kompatibel med den till 730 ? dvs. från ena annan bil som passar med inga eller små modifikationer. 3G ger dig Cancer. | |
| tja wadel,meken som bytte fläktkoppling slant o drog en skitstor blocknyckel i min kylare.Började leta på skrotar,men det va skitsvårt att hitta nån som sa att dom hade en fräsch.Dom som hade ville ha typ 2000-2500 så det slutade med att meken ordnade en ny orginal för inköpsnetto.Tror den skulle kostat 4600 eller dyl.Men som svar på din fråga kan jag säga att du ska ha bra tur om du hittar nån fräsch beggad kylare.Tyvärr. | |
|
aha sicken otur då - :-( Aja ja löser det endå , av ren snålhet skall jag gjuta fast en plastbussning kring röret med en spricka i. Sedan förstärker jag rörstumpen med aluminiumrör 1.5 mm gods genom att pressa in en bit i det spruckna röret. tror att det verkligen bör hålla. Sprickan sitter ca 16mm ut från kylaren på det övre plaströret som den tjocka slangen sitter skruvad på , det sprack för att min lillebror skulle ""hjälpa"" att skruva på slangklämman då jag gjorde något annat med bilen... inte lätt å veta att man inte kan dra hur hårt somhelst iof. Vore det inte brukligt att den mekaniker som slog sönder kylaren betalade hela kylaren ? det skulle nog jag göra om jag av olyckshändelse förstörde någon annans bil. 3G ger dig Cancer. |
|
| jo men min kylare va på gång iaf sa han(jävla motivering va?).Själv va ja så trött på att ha haft bilen där på rep(skrotning) i två månader,så jag ville bara ha ut den därifrån.Hör med gladöskroten,har hört att dom ska ha mycket 7-serie delar. | |
| förresten så finns det ett bra smältlim för plast som jag använde en gång,funkade faktiskt skitbra,kan ju va nåt kanske.Men det måste ju va lite elastiskt då tankarna expanderar vid värme. | |
|
jo , jag har en 2 komponents plast man gjuter saker av , såsom spoilers och annat guck , den är relativt elastisk och varierar i storlek beroende på temperatur. tror faktiskt att det kan fungera , får sedan ta dubbla slangklämmor kring röret och lite flänstätning så skall det nog bli tätare än tätt. om det är så jäkligt att plasten expanderar mindre eller mer än aluminium får jag helt enkelt svarva ut en rörstump av ett stycke plast och staga upp kylarens matningsrör med det innifrån , annars lär det väll spricka förr eller senare. :-( som det är nu får jag en liten pöl på marken varje gång bilen stått över natten och börjar tröttna på det... 3G ger dig Cancer. |
|
| e ju helt klart värt ett försök,mycke pnegar att tjäna ju. | |
|
Ny kylare kostar 1875:- hos Kylarjonson: Länk Länk. Jag har köpt där till min E32 och den fungerar utmärkt! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| sjukt bra pris,fan att man inte visste det tidigare. | |
|
Det va billigt ! skall jag undersöka. Tackar för tipset ! 3G ger dig Cancer. |
|
|
Wadel jag bytte min kylare nu i höstas till min 740-93:a och då betalade jag bara 3200:- och det var inklusive jobbet att byta den + ny kylarvätska. Kollade Mekonomen vad de ville ha och dom ville ha 3600:- bara för kylaren och BMW ville ha över 4000:-. Det fanns en billigare variant av kylare än den jag beställde men jag var i behov av kylare omgående och han hade bara denna hemma så det fick bli den. Men i och för sig skilde det sig bara ett par hundra, men det är pengar det med. Skulle du behöva kan du höra av dig så kanske jag kan hjälpa dig att beställa en och höra om dom kan skicka den på något vis till dig. |
|
|
kwthai : tack för omtanken men Kylarjonson i göteborg tog ju bara 1500:- + moms (1850) för en kylare + 200:- i frakt. det blir nog billigast endå. 3G ger dig Cancer. |
|
|
Ja det förstås, hade inte riktigt koll på det inlägget. Hoppas allt går bra, lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.