AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
806

Dyr Bensinmätare...

sc
38
scramblin
328iA -96
*suck*
Häromdagen när jag skulle starta bilen så va bensinmätaren död... Fan va jobbigt svor jag men tankade full och nollade trippen.
Efter att ha kollat alla säkringar och pratat med diverse bekanta ringde jag lokala BMW verkstaden och frågade om dom hade några tipps. Enligt mannen/killen/den anställde så var det inte ovanligt att man fick byta hela instrumentpanelen. Eftersom det var kodat fick man "lov" att köpa från BMW så man klunde koda om den... Vilket skulle kosta 5000:- !!! För att få bensinmätaren att fungera. Fan så jobbigt. Är det vär de?? Är det verkligen det?

//Tummen mitt i handen
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Det kan även vara givarna i tanken som har gett upp. Läs lite mer här:

--> Länk
--> Länk

Om det är instrumenteringen som är problemet rekommenderar jag att leta reda på ett bättre begagnat på skroten istället, kostnad ca 1000:-

Jag har ett instrument liggande. Utan kretskort och sånt men det behöver du ju inte. Det går att byta endast bensinmätaren. Jag tänkte byta min tempmätare från den men den passade inte, så nu ligger den bara. Hör av dig om du är intresserad.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Det är betydligt vanligare att givaren som sitter under baksätet pajjat, kontrollera detta genom att lyfta ut baksätet ur bilen för att komma åt att titta på kablarna som går till givaren, väldigt vanligt att felet sitter där i form av att kabeln gått av eller lossnat...
sc
38
scramblin
328iA -96
Tack för hjälpen och tippsen, ska skrapa rent bilen från alla snö (Dubbelgaragen fullt av motorcyklar som far har placerat läpligt typ 8 stycken) och köra in den någon annans stans coh skruva lite när motivationen och plusgraderna :o) kommer.

Tur att man har bakhjulsdrivet annars hade vintern varigt ännu tråkigare än den redan är...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.