|
|
|
|---|---|
yttryck |
hej nu till min fråga. Ska besiktiga bilen på fredag misstänker att min bil har för högt CO värde. den hade väldigt höga värden vid förra besiktningen, har säkerligen inte blivit lägre. har hört att man kan sänka värdet med lite bensin i tanken samt en del K-sprit.. hjälper det ? |
|
Bättre att göra en riktig service (ny olja, nya stift, nytt luftfilter, kolla tändkablar och rotor/fördelare etc.)! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
yttryck |
jovisst, det är det bästa. men det blir en senare lösning, i alla fall rotor, tändkablar .. oljan + luftfilter är ok.. |
|
k-sprit eller t-röd kan hjälpa ner co-halten Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
| Min polare fick ombesiktining pga för hög co-halt. Han körde dit någon vecka senare med nästan 50/50 blandning bensin/k-sprit och fick jättefina värden i avgastestet. så visst funkar det =) | |
|
OJ ! jag trodde inte en bensinmotor gick särskilt bra på en 50/50 blandning ! men tydligen fungerar det.. hhe man kanske skulle köpa billig K-sprit i 1 kubiks förpackningar och dryga ut bensinräkningen med :-) 3G ger dig Cancer. |
|
|
märkte då jag slog på k-sprit i min bensintank vid efterbesiktningen, bilskrället gick bra mkt vassare än vanligt, varvade ur lättare gjorde hon också :) Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Om man av någon anledning vill ha några liter K-sprit i tanken, är det nog billigast (och smidigast) att tanka 5 liter E85! (85% etanol och 15 % bensin) Finns dock inte på alla mackar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan : Det är faktiskt ett himla bra tips ! skall provtanka nån dag och se hur motorn beter sig. 3G ger dig Cancer. |
|
Paap Reeder |
Hej! 50/50 eller 25 bensin / 75 k-sprit gör att motorn låter och skakar som en råoljestånka ....men det blir inget CO. ("Inte mye iaf"). MVH /// Paap R |
|
Jo, jag tror att motorn kommer att gå rätt hårt med för myket etanolinblandning! E15 (15% etanol / 85% bensin) fungerar i många moderna motorer, men är inte godkänd i BMW:s motorer (av BMW). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
om man blandar in 15-20% e85 så ska det inte vara nån fara. det är nån kille i umeå tror jag som testat det på 3 av hans egna bilar varav en är en bmw och det ger utmärkta avgasvärden på bes. enda jobbiga e att man ska tanka 2 ggr då 1 gång bensin o 1 gång e 85 /Steffee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.