AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
762

Knäppa(nde) torkare E36/E34?

Jo
10
Johan T (gbg)
120dA -05 (E87)
320iC -93 (E36)
Jag har problem med torkarna på min E36. I hastigheter över typ 80km/h händer det ibland att det knäpper i övre vändläget. Jag tycker att det låter som om det kommer från förarsidans torkare. Knäppandet uppkommer inte alltid i dessa hastigheter och när det knäpper är det inte ens vid varje vändning under samma tillfälle... Knäppandet är dessutom av olika volym. Ibland kan det vara något lite, ibland otäckt högljudt. Jag har även haft samma problem på E34, så detta är nog inget modellspecifikt.

Någon som känner till vad detta beror på?
Aldric
Den vänstra torkaren tar väl i höger A-stolpe.

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Aldric
Jahopp, då var det dags för en röd och en grön vante på Aldric.

VÄNSTER A-stolpe ska det givetvis stå ...

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Jo
10
Johan T (gbg)
120dA -05 (E87)
320iC -93 (E36)
Hehe, tyvärr tar inte torkaren i varken stolpe, takkant eller huv... Jag misstänker länkaget till motorn, eller liknande. Tänkte bara om någon har varit med om detta och vet mer exakt vad det är som kan glappa eller slå i?
Dark Rider
Ja g hade så på min e36 knäppte till vid vändläget å till slut slutade den funka,öppnade huven å en länkarm var av så kika under huven å kolla om de kan vara av eller nånspricka i eller böjt!

Bil´n min: Länk
Jag hade något liknande ljud på min och då var det "spoilern" på torkarbladet som slog emot vid vändning. Innan jag kom på det hade jag fått en fin repa i vindrutan. Som tur var på passagerarsidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.