|
|
|
|---|---|
polsater |
Tänkte byta till en större bmw motor i min 325:a -87 men har ingen aning om vilka om det ens finns några större bmw: snurror som passar direkt in. Tacksam för svar! fp |
µ_bmw_µ |
Det finns inga större motorer som passar in direkt, däremot kan du bygga na motorfästen och göra vissa modifikationer, om du söker så skall du finna nyttig information. Vet dock inte hur det blir med besiktningen, men som tidigare nämnt, sök. Lycka till!! |
| har sett e30 med 540 v8:an, Besiktning blir värre. men motor går i. finns motorfästen att köpa mellan många mororer och karosser. Men det är den lilla biten... | |
|
Det finns E30´s med BmW´s tolvor i, men de passar ju inte rakt av.... "lite" ombyggnad krävs. Sen är de nog lite småbökiga att få igenom besiktningen... |
|
320-325 |
den blir nog kass o köra me.. en såm tung motor .. en 325a´´ är ju redan för tung fram.. kolla upp när det gäller 325/525 m50 motorn .. den kanske är lättare att besiktiga .. man får ju öka hk ett visst antal % om jag inte minns fel så går den motorn precis under dom tillåtna % men det blir ju inte så mkt effekt ökning precis 192hk 240nm mot 170hk 222nm det är ju inga jätte skillnader .. kanske en m30 motor 3,5l 211hk 305nm |
BMW Kungen |
Alminium V8:an på 4L väger inte speciellt mycket mer än gamla 2,5L 6:an. Tror att 3,5L 6:an väger mer än V8:an. Har jag rätt? Ett tips är att köpa en annan bil med större motor istället. Mvh /// Kungen |
320-325 |
okej....... det var ju bra jag syfta nog mest på tolvan |
polsater |
ok, tack för alla svar, gillar min 325:a så nån annan bil blire nog inte men e de nån som vet hur många % man får öka på i hästantal??? utan att besiktningsmännen börjar hosta?? Föresten! Livet börjar vid 200 och slutar vid................. fp |
|
20% effektökning är tillåtet utan reistreringsbesiktning, men det är med originalmotorn. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.