|
|
|
|---|---|
|
har en 528 iM touring 98, var ute och körde i sommras och rätt ´vad det var så plingade det till i bilen och innerbelysningen tänds och i panelen står det Bootlid open, "bagaget Har öppnats" av sig självt, och vid en liten ojämnhet i asfalten så guppar det till och den stängs, så där håller det på, ska tillägga att det regnade den dagen, för nu när det är kallt i mellanåt uppträder inte felet, fukt i någon kontakt? AP | |
|
Det kanske är så att det är gummit i handtaget till bagageluckan som ligger på? Hos de flesta förekommer det ibland att man kanske har tagit i för mycket då man ska öppna luckan och då hamnar gummilisten på fel sida om kontakten. I ditt fall kanske den ligger så illa att den ibland kommer åt den lilla knapp som sitter bakom handtaget och därför öppnar sig själv? Kolla om gummit ser ut att ligga rätt, använd gärna en ficklampa så du ser ordentligt, om gummit ser ut att ligga fel, innanför kanten, så är det enkelt att fixa. Kolla det och återkom sedan. /Hammar |
|
|
nej gummit ligger på rätt sida har inte åkt in, kostigt nog händer det bara när det är blött ute eller när man tvättar bilen, man kan ha låst bilen och larmat på, men rätt var det är så öppnas luckan av sig självt. AP |
|
|
Jag håller som bäst på att försöka lokalisera varför min bil vareviga gång jag startar och börjar rulla indikerar bootlid open. Jag har rivit hela bakpartiet för att hitta kabelbrott och får nu gå in mot b-stolpen för att försöka få rätt på det, om det nu är kabelbrott. Men i ditt fall är jag nästan övertygad om att du har avskavda kablar som kommer i kontakt med vatten och därför får du det felet. Jag märkte nämligen att den isolertape som är omlindad är dyblöt när det regnat och det är dåligt isolerat i gångjärnsskarvarna så vatten tränger sig in. Börja med att lossa kabelskydden vid gångjärnen och titta och känn om det är blött nästa gång det regnar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.