AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
695

Tysk köp & sälj sajt?

bmw_turbo
Nån som vet nån bra tysk sida där det köps och säljs mycket bmw prylar?

BMW 320 E30
"Cartman Edition"
Liten, Fet, Röd & Ettrig
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
se.mobile.de har iaf bilar i massor. Och en krockad bmw kan man alltid ta delar ifrån ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
ebay.de tänk bara på och kolla säljarens referenser och att frakt/pakiterings avgift tillkommer. Vissa delar är billigare i tyskland och andra saker är mycket dyrare där nere!
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Rekommenderar också Ebay.de
Köpt en hel del där varierande i pris från nån hundring till nästan 10k.

Kan vara lite svårt med språket ibland eftersom tyskarna älskar sitt eget språk o hatar engelska.

I snitt kostar det 150 kr att föra över pengar via bank till ett tyskt konto och sen 200-300kr att skicka upp nåt i paket hit till Sverige.

/Per
alla på ebay använder paypal, det är ingen kostnad för betalningen då

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
paypal är inte alls lika vanligt på tyska ebay som på amerikanska ebay.

/Per
cane
Kan åxå reka ebay.de och har samma erfarenhet som jevlar - typ aldrig paypal i tyskland... synd faktiskt. Kan inte ett ord tyska så jag brukar glatt automatöversätta mina brev på engelska på Länk , brukar funka perfekt om det inte är alltför svåra saker som ska avhandlas. Har aldrig stött på någonting som är dyrare i tyskland. Däremot är kvaliteten jämnare då det mesta till bilar är tuv testat i tyskland, så är det ju inte från USA.
cane
Klarifikation: Menar att jag inte sett saker på ebay.de som är dyrare än i sverige, USA är dock absolut billigast om man köper mindre prylar som till 90% slinker igenom tullen utan moms.
Ri
28
Riceburner
316i - 99
Men vad händer ifall någon vara är sönder då man får den, eller dylikt?
cane
Tja, samma som vid postorder hemma... du står väl fraktrisken om det inte skickas försäkrat tror jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.