|
|
|
|---|---|
| Ska kolla på en e12 528ia...där är lite problem bla fläkten konstrar sig (har inte kollat på felet). Men när man kör igång fläkten så dör bilen efter ett par hundra meter. El fel...men någon som har varit ute för samma fel? | |
| där är ac i den oxå | |
| Lät väldigt skumt, men hoppas du köper iaf! | |
|
Lite udda fel, men det kan inte vara något alvarligt...tycker jag. Jag mailade dig då jag velar mellan några e12or och kan behöva lite åsikter |
|
|
pelle , vilka e-12'or är det du är intresserad av ?? E-12 Billy B-10 |
|
| Billy...hmmm! | |
| Pelle: Säg att du är intresserad av en arctic-blau 525 -77 :) | |
|
Pelle , japp... bra bil , jag lovar !! E-12 Billy B-10 |
|
|
opperation övertalning av pelle har visst börjat här *s* Synd bilen står en bit iväg bara.... Den ser fin ut på bilderna..och det är synd att den ska bli reservdelsbil. |
|
|
Jaa , det är det jag tycker också !! Det är därför jag frågade dej.... Iofs så behöver jag framskärmar men det går ju faktiskt att köpa löst... /// E-12 Billy B-10 |
|
|
Pelle : Känner du till FLERA e12:or som är till salu ? ... vi håller på att köper upp alla e12:or hit till BMWCS Sektion Nord (Ja Umeå tillhör också BMWCS Nord from. Januari). ;oDDD fö. låter det som något väldigt enkelt fel på 528iA'n troligen någon tjuvström någonstans .. fläkten verkar ta all ström. Går inga säkringar ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
nja, hoppas ni inte hittar ner i skåne...Du vet väl om att dom roligaste e12:na finns här ;-) Jo har är faktiskt några bra? e12 till salu här nere (jag har letet ett tag nu) Nej, det ska inte gå säkringar. Bilen startar ett tag efteråt igen (om fläkten är avstängd). |
|
|
Hmm... onekligen skumt fel. Är fläkten kopplad på bränslepumpen kanske !? ;o) Några finns i Gävle Sektionen av BMWCS, men vad har ni för några bilar i skåne ? Aldrig sett några e12 därifrån. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Jag tror inte det heller, och där är några misstänksamma kablar under huven. Får prata med ägaren om ett vettigt pris på bilen. Sen är där en e12 530i tillsalu på blocket...frågan om det är en äkta 530i eller om den "bara" är en 528i som det är bytt maskin på? Men tyvärr så lyser e12or i sin frånvaro på träffarna :-( Tex på knutstorp i fjor var där inte allt för många...och ska man köra en bmw som man är ensam om så...då tar man en e23. |
|
|
Det är ju bra för alla oss e12-idioter att ingen annan gillar dem = kanonpriser på kanonbilar. När man nu lyckas hitta dom... Pelle, om du gör som så att du säljer E28:an för ca 40k och sen så åker du ner till Tyskland och hämtar en fräsch E12:a istället. :) |
|
|
Markus, lugna dig med att trissa upp priserna till jag har hittat en fint chassi;-) Kollade faktiskt runt på tyska sidor i går...hittade en som var ihop plockad på en rå kaross 1990. 745 maskin och i bra skick ;-) Men i värsta fall så vet man var det finns en ny karross stående ;-) |
|
| håller på att byta verkstad...och flyttar massa saker (har tänkt att behålla det nya stället länge) vad hittade man i gömmerna..2st framskärmar, 3st dörrar, 1 front och en bagage lucka till e12..fabriksnytt och bmw orginal. Visste inte enns om att jag hade det liggande *s* | |
|
Låter jobbigt... Men ta och skicka upp det till Umeå så kan jag ta hand om det, helt gratis :))) |
|
|
Eller så säjer du framskärmarna till mej , och tjänar lite pengar på det hela ..... E-12 Billy B-10 |
|
|
Pelle// Håll hårt i dom prylarna tills vår gemensamme vän inser att han måste sälja en av sina rostiga E12:or ;-) Fast å andra sidan så var det ju jag som skulle köpa den i så fall, så det är lika bra att du skickar upp prylarna till mig med en gång... jasså...nehe... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.