|
|
|
|---|---|
|
I samband med att jag monterade loss hjulen för rengöring häromdagen noterade jag att en gummibit hängde på ett sätt som den nog inte bör göra under bilen. Bild: Länk Vad är det för något? Den ser ut att sitta precis under bensintanken, och jag har ingen aning om hur den har lossnat :/ Får försöka få den på plats i en GDS-hall efter påställningen till våren. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" | |
|
Om jag inte har helt fel så sitter det en "plastsak" där som det ligger ett reservhjul i, det kan inte vara någonting som ska hålla den på plats!? 19" :-) |
|
|
Nä, plastbaljan med reservhjulet (cykelhjul!) i sitter längre bak, den syns längst till höger i bild. Jag tror det är bensintanken som sitter där gummibiten hänger ner, så förmodligen är det inget att oroa sig över. Men jag ska ordna det så fort jag hissat upp bilen. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
kan det vara någon sort dumplingsventil till tanken? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
felstavat...uhh..DUMPNINGSVENTIL menar jag. (finns det sånt på bilar eller bara på flygplan...??) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Om du kommer och kommer på motorvägen och råkar få ett spontanrace med en sur volvo med chip och jätte vinge och du inte hänger på han så duttar du bara till 4a gånger på knappen för att aktivera stolsvärmen så dumpar den nästan hela soppa tanken så blir bilen si så där 70 kilo lättare och du drar volvon som ingen ting.... :) --- Min E30: Länk |
|
| Låter som en riktigt vettig pryl! :-) Har även monterat sådana ventiler på oljetråget och i kylaren. Man lättar ju bortåt 20kg på att tömma ur dessa vätskor.... | |
|
Med största sannolikhet är det dämpmaterial till de "band" som håller tanken på plats. Liknar ett skumgummimaterial/liggunderlagsmaterial som ligger mellan tank och upphängningsanordning. Såg samma på min modell och det gick att trycka tillbaka gummit på plats, åtminstone hjälpligt för stunden. Har sedan ett år ej sett att det rört på sig igen. Har läst en hel del om lösa "gastank straps" på MZ3.net och det verkar vara ett förekommande problem. Om "the strap" är lös så antar jag att dämpmaterialet kan röra på sig. Vet ej huruvida dämpmaterialet kan röra på sig även om bandet sitter som det ska. Lycka till ArctisZ3 |
|
|
deejaywasp och Hubbe: inte att förglömma att "added value" effekt av sån ventil skulle oxå ge lite hal gidbana åt den förföljande Volvon. Med andra ord design för SÄPOs livakts enhet :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.