|
|
|
|---|---|
Christer Lundman |
Hej, Vilka BMW är det som har 3,91:1 och den stora klumpen? Min tanke är att flytta kronhjul och pijong till min diffade M535-axel som tyvärr har 3,07:1. Har hört rykten om att e30 med M20 ska ha den stora klumpen från 1987 och uppåt, sant? Vilka e34 har den stora klumpen och en utväxling runt 3,9-4,1:1? (Inte M5, så jäkla dyra bakväxlar... ;) ) Det ska som sagt passa i en e28 bakväxel, diffad från en M535a, från 1987. Tips emottages tacksamt! Mvh Christer Som vet vad Freude am fahren innebär |
|
730ia upp till 89år 3.64 3.82 91-92år 4.10 730ia V8 3.23 4.10 735ia 3.45 91år och nyare 3.91 535ia både 6a och v8a 3.64 3.73 e30 har lilla och mellan klumpen (som slarvigt kallas stora klumpen) Ja håller med dig...det är fantasi priser på vissa saker. |
|
| Ja märligt nog tror folk jämt att det är nått special bara för att den är från M5, när det i själva verket sitter likadana klumpar på andra bilar. | |
Christer Lundman |
Hej, Tack för snabba svar! Det som behövs är alltså klumpen från en e34 alt. e32? Passar de klumparna direkt på min bil med e28ans lock eller är det utväxlingen som ska flyttas? Är e30 helt oanvändbara? (Tänkte närmast på klumpen...) Med mycket vänlig hälsning, Christer Som får svar på frågorna, men det kommer genast nya frågor... Som vet vad Freude am fahren innebär |
|
E30an ska du "inte" sattsa på...men det går att få dit den klumpen oxå. Fördelen är att mellan klumpen väger mindre. Men den tål mindre med stryk samtidigt. Du annvänder e28an hus...och e32/34 innanmäte. E32/34 huset ser inte lika, ut fästena är inte samma som du bultar i bil bakaxel balken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.