|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en spricka i skarven på min katalysator på min 318 Coupé 95. Sprickan är i skarven där röret från bakre ljuddämparen går in i katten. Det ser ut att ha varit lagat innan men plåten är frisk och inte rostig. Det är inget stort men man hör hur det murrar lite och snart dax för besiktning. Vad skulle ni göra? Ny katt med rör kostar 7800kr och det känns ju onödigt när det inte är katten i sig det är fel på. Kan man plocka ner den och svetsa och få det bra tror ni? Om inte hur gör man med en universalkat? Tacksam för svar! | |
µ_bmw_µ |
Hej! Jag vet inte hur kritiskt det skulle vara på en besiktning men svetsa kan du säkert göra, en ny kat är dyr, borde väl gå att få tag på en från bilskrot? Är det inte för mycket besvär så prova svetsa, slipa dock ner ordentligt så du får god kontakt i godset(är det lagat tidigare är det viktigt att du slipar även där så att svetsen bränner igenom ordentligt) annars blir svetsen ful och börjar läcka igen. Lycka till! Det är något speciellt med riktiga bilar... |
| Ingen här som har varit med om detta och som vet om det går att svetsa? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Svetsa du, men det är rostfritt, så en mig med rostfri tråd är lämplig. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.