AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
542

Fläkten slutade fungera på min 528?!

pettan86
Hej! Jag behöver hjälp snabbt! Min fläkt slutade fungera idag, har inte tittat desto närmare på den för det är kallt ute o inget varmgarage har man:(
Jag är inne på att det är reglaget till fläkten som har gått sönder, för det har varit glappt sen tidigare men fläkten har alltid fungerat! Nån som vet vad ett sånt kostar ifall man skulle behöva byta det? Eller kan fläktmotorn sluta fungera sådär tvärt?
Skulle vara jättetacksam för svar!
Mvh Petrus
Kan hända att den inte går igång alls om den är dålig. Låter fläkten när den körs?
Om du ska byta så finns det tre st olika varianter på fläktmotorer. Behr, Sofica eller Bosch. Och kostar mellan 1300:- för Bosch och 1500:-/1600:- för de vanligare Behr eller Sofica.Så man måste kolla vilken som sitter i. Dock kommer Bosch-motorn utan fläktbladen.

Det är dock enkelt att kolla. Sitter bakom en plåt vid torpedväggen och motorn sitter med snabbfästen.

Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
pettan86
Okej, tack för tipset! Nä fläkten lät inte när den fungerade men ibland har man fått vrida reglaget till 3an för att fläkten skulle börja fungera, sen fungerade den som vanligt. Sen idag så hade den bara tvärdött:( Jaja måste väl fixa det trots kylan:(
Mvh Petrus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.