AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.033

Andra bil vilken?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det "bästa" är väl att du ringer runt på några bilar som verkar intressanta och ber om deras reg.nummer för att få prisuppgifter om bilarna på flera förs.bolag.

Länsförsäkringar var/är? billiga på importerade BMW:s (för mig iaf), och ring gärna Sockenbolagen också. I regel kostar importerade bilar mer, iaf om du ska ha halv eller helförsäkring

Om du ska ha en andrabil som inte kostar blod (förutom försäkringen förstås) tycker jag att du ska kolla in E36 helt klart!

En 325 från -93b med Vanos (variabla ventiltider), eller 328 kan du hitta för 60-80.000

Visst kan en M3:a vara kul men BARA om du hittar ett välvårdat ex. med dokumenterade servicar.

Mvh
mm funderar att åka till de deutchland med min farbror och åka in på en auktoriserad BMW handlare och hitta en fin 325:a 4d...;)

men asså är det stor skillnad mellan Vanos och icke vanos?

vad gör det för skillnad?
det är främst bottenvridet som är bättre i vanosen vad jag förstått, sen litet bättre bränsleekonomi också. motorn utan vanos tvekar innan 4000 rpm för att sedan mata ur sig allt på en å samma gång upp till varvstoppet (om man nu har nått varvstopp vill säga :D )

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skillnaden är något bättre bottendrag + mellanvarvsacc, ingen himmelsvid skillnad direkt...

Men jag skulle tveklöst importera en 330i/530i! De kommer inte att gå ner speciellt mycket mer i pris (antar jag) och de finns för 16-18000€ i Tyskland.

Länk

Även om de är "långmilare" så lär de vara lättsålda om 2-3 år, framförallt kombin. Betänk också att de kostade det dubbla nya...

Mvh
hur många HK har 530i? är de V8 ?

fan va billig den va!

synd man inte har så mycket $$$ ;(
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nya 3l-sexan har 230Hk och jag skulle faktiskt låna lite (till?) för att få en så pass ny bil, antagligen kan du sälja den för 110-130SEK om 2-3 år om det blir nödvändigt...

Men ta först reda på försäkringspremien på en 530i så att inte den blir en kalldusch!

Om du skaffar en äldre bil (94-95) och du tänker köra "lugnt" =) skulle jag tagit en trafikförsäkring bara och istället satsat på ordentligt rattlås typ 1000-lapp. Gärna en gammal GSM-mobil som du gömmer i bilen och fixar el till så att den aldrig laddar ur så kan du spåra den någorlunda...

Då förutsätter jag att premien är horribel typ 15-20.000/år för halvförsäkring och att du bor avsides alt. att du kan låsa in bilen i garage...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ta en 328 före en 325 iaf tycker jag!

Mvh
328:an är för dyr...

ne vi får se vad det blir för rolig andra bil... finns ju sååå många att välja mellan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.