AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
674

Kokande 325:a

Hoppas nån har nått tips på denna fråga. Var ute och körde som vanligt med bilen idag och märkte inga problem, sen ställde jag den på gården ca 2min på tomgång och skulle iväg igen, då tyckte jag det var kallt i bilen och kollade temp mätarn, den hade gåt upp och steg bara mer och mer. stängde av bilen och väntade ett tag och kollade vattnet, det fanns massa vatten, men bara den övre slangen var varm, lät den kallna helt och skruvade lös slangarna och i den undre fanns inte en tillsymmelse till vatten, den var hel torr inuti. öppnade luft skruven vid kylarn och det pös på ganska bra ett tag där.
Vattenpumpen är bytt för ca 5-6mån sedan. Nån som har nån ide vad som kan vara felet?
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
termonstaten som pajjat å inte öppnar som den ska?
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
termostaten..hrm
Vad är det för årsmodell?

Om det är en E30 så tror jag antingen som Sikkan på termostaten, ELLER fläktkopplingen.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Det är en 91:a (e36)
Luft i kylsystemet !!

Vanligt probl, sök inlägg för instruktioner för tillvägagångssätt vid luftning.....

Nisse
328_huggarn
lufta kylsystemet är väl bara en skruv på sidan av själva kylbehållaren... bara att skruva på, rätta mej om ja har fel!
14
10
142R
520i E34 -89
Har samma problem!! har en 318 en 87'a!! har bytt vatten pump å skäljt igenom hela systemet å kylaren bytt termostat 3ggr men samma problem återstår!! kylaren är varm lägst upp men inte längre ner!! känns som den inte orker cirkulera vattnet?? några tips!! ska byta kyllare för den kan vara täppt känns de som iume att jag bytt termostaten 3 ggr!! ska till lägga de att de kommer varme i bilen å den övre slangen är typ tom på vatten hur mycket jag en hävveri!! ha d bra

En gång streetracer alltid streetracer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.