|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fixat ett larm för att fixa C-låsstyrning på dörrarna. Jag undrar om det är någon på forumet som själv har tryck i ett larm i en E34 och har tips på ev svårigheter? /Ian | |
ormen |
fick du inte med nån monteringsanvisning? det följde med mitt cobralarm, jag lät dock auktoriserad firma sätta i larm, annars godkänner inte F.B. men om kikar lite på monteringsanvisningen, så ser det rätt så enkelt ut... jag har gått igenom alla sladdar, då montören kastar ner bråten, som kan ligga o skavas sönder.... |
|
Jo det ser rätt enkelt ut men jag har kollat lite och C-lås styrningen till bakluckan ska va en rödvit kabel och det finns ett helt gäng rödvita under baksätet. Jag har även ett larm som inte har imobilizer så det blir iaf inte F.B. godkänt. |
|
|
jag har heller ingen imobilizer men när FB krävde det sa jag bara att då flyttar jag över alla mina försäkringar så gav dom med sig. Andreas |
|
| Så jag har förståt det så käller imobelizer krav på ny montering har det däremot varit monterat innan kravet kom så kräver de nog inte det. Jag kan ha fel. | |
| Min jobbakompis fixade en carguard larm till min 520i, han kunde fixa allt utom c-lås styrningen, så jag lämnade in den och man skule tydligen ha nån slags adapter så att man kunde styra c-låset, har för mig att dom sa på firman att det måste man ha i bmw om man vill styra låset, sen om det gäller alla larm eller bara carguard vet jag tyvärr inte... | |
|
man behöver ingen apapter för att styra clåset... precis som en tidigare sa, finns under baksättet, hittar du inte får du plocka bort dörrsidan på framdörren och gå in där. Blinkers har du vid vänster sparkpanel. Ang imobilizer, har ditt larm sådana möjligheter? I sånna fall, klipp tändning och startmotor, låt de gå genom larmet... Ska stå i instrukstionsboken, kan skippa soppa pumpen, behöver bara 2/3 ställen klippta för att få ett godkännande... |
|
|
Acer: jag har installerat både carguard 950 S2000 och 850 i E34 utan ngn adapter, tror dom drog dig i benet ;) |
|
|
Too bad then;( Handlade iofs om nåra hundralappar men ändå! (vi snackar väl trots allt om fjärrlåsning lr hur)? :)))) |
|
|
om du bara ska koppla clåset så koppla på förarsidan vit-röd-gul på lås och blå-brun-gul öppna. |
|
| Läste genom manualen till mitt Carguard 950S larm och där står det faktiskt att det kan EV. behövas ett adapter till 5- och 7 serien när man kopplar in c-låset. | |
|
nej inta bara förarsidan utan styrningen från förarsidan till samtilga dörrar... kanske tom behöver en clås motor i den dörren efter som du normalt åser upp me nyckeln varav de andra följer me.... sen kan du ju programera en längre låspuls så rutorna åker upp och deadlocket går in =)) |
|
|
Så man kan altså koppla in larmet på förardörren istället för under baksätet. Om man kopplar under baksätet med en sk bmw mupp hur huittar man rätt kabel då? |
|
|
antingen river du dörr sidan och ser vilka två som styr övriga dörrar (ganska lurigt) kommer inte ihåg om c-låset e plus styrt eller minus styrt... De du kan göra är antingen att jorda testpennan å kolla kaplarna ifall du får respons i clåset. Går inte kör pennan i plus men genom en svag säkring och gör dessamma... Osäker? Ring carguard och be dom faxa en guide över din bil eller hör me en åf för lite kaffe pengar... Har ett gäng till E32, E34, E38 mfl men inte gripbart tyvärr =// kan kolla imorrn |
|
| C-låset är plus-styrd på e34. | |
|
Man behöver inte adaptern men det är mycket enklare att koppla om man använder en och den kostar ju inte speciellt mycket. Jag använde då en när jag kopplade in mitt carguard 950s i min BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.