|
|
|
|---|---|
m_johan |
Någon som vet hur man går till väga..är det svårt osv? Den har nämligen gått på min e34 nu...Finns inga guider till sånt? |
| kolla under mektips | |
| Bytte min under julen... Hör av dig om det är några problem... | |
m_johan |
Jockmar : måste man ta loss kåpan där tändkablar o skit sitter för att komma åt pumpen? |
| Vet inte om det ser lika ut på diesel och bensin motorerna. Antagligen inte. Men någon sådan kåpa behövde jag inte ta bort... | |
| M_Johan. Du måste ta bort fördelarlocket - Ja. Och rotorn ska bort. Sedan kommer du åt kåpan som täcker kamremen, den övre ska bort (finns 2) sedan kommer du åt vattenpumpen. | |
| Ojdå, glömde en viktig detalj som också måste bort! Det är tändlägesgivaren, den sitter på framkant på motorn mot svänghjulet på vevaxeln. Den håller koll på motorvarven. Var försiktig med den! | |
m_johan |
Ttack för alla råd.. Pumpen är bytt o motorn går som en klocka återigen:) Fast tycker nog att de tyska konstruktörerna är lite väl avancerade på att konstruera.. Väldigt krångligt att behöva ta loss typ halva motorn för att komma åt en pump.. Men men ha en god helg.! Det ska jag ha i min bmw iaf:)) |
ormen |
det är långt ifrån halva motorn, vänta tills du ska plocka av hela toppen... (hoppas du slipper)... då har du lite mer att pilla med, men jag tycker när det gäller konstruktionslösningar, är det oftast mycket genomtänkt (med vissa undantag) på bmw, det är värre med en t.ex. liten japanare, då får man huvudbry ibland, spec. vid större ingrepp.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.