AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
811

Vilken Fälj är orginal reservhjul i M3:an ?

Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
När jag tittade på bilen första gången var inte reservhjulet i bagaget men det fanns i ett förråd som innehöll diverse hjul och annat. Så när jag köpte bilen så fick jag en alufälj som det står bmw motorsport på med M- märke 17x7,5 med ett michelin däck, tyckte det verkade bra. Nu har man fått en orginalnoja så jag undrar bara om det var rätt hjul dvs orginal ??

----BMW ///M3---
Original är, vad jag vet, samma hjul som sitter på de övriga fyra hjulen. Min M3:a beställdes med GT-fälgarna och fick även ett sådant reservhjul.

Detta är min erfarenhet från de M3:or jag har tittat på.

Jens
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Det innebär att jag ska ha ett contur som reserv och inte en motorsport fälg (g och inte j). Tackar för svaret.

----BMW ///M3---
Ok, du har alltså en Limo. Ja, då tycker jag att du borde ha en Contour-fälg till reservhjulet.

Kan ju vara intressant att veta varför det ursprungliga reservhjulet försvunnit. Jag hade nog kontaktat förre ägaren och kollat om han visste. Alltid bra att veta så mycket om bilens historik som möjligt...

Sen får du väl leta reda på en begagnad Contour-fälg, kanske någon av dessa: Länk

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.