|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur mycket olja får en motor/växellåda läcka innan bilprovningen sätter en 2:a? Mvh / Smygtittaren | |
|
Hej! Har för mig att det får vara "oljigt" men det får inte droppa på golvet...Då blir det en tvåa(naturligtvis beroende på den lokala besiktningsteknikerns dagsform :)). "Jesperado" här på forumet kanske kan bekräfta det här? Mvh Janne. |
|
|
Den får väl inte läcka alls. Men ibland så ser dom mellan fingrarna på den punkten. I alla fall vad jag har märkt. När jag besiktade min 02:a med turbo. Då gick det hål på oljekylaren på väg dit. Och det brydde han sig inte i alls. Men han märkte ju att det precis hade hänt. Men jag tvättar alltid bilen innan bes, även en fin motortvätt. Det är alltid trevligare då. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
Jesperado, har du svaret på detta? |
|
|
Jesperado har besvarat ovanstående fråga förut här på forumet. Det får inte droppa. Lite fuktigt är ingen fara. ///Jesper |
|
|
I besiktningsprogrammet står det att oljeläckage ska bedömas vid "påtagligt läckage (olja droppar)". Bilprovningens tolkning av påtagligt oljeläckage är alltså att olja ska lämna motorn under den tiden besiktningen pågår. Det finns naturligtvis möjlighet att anmärka på ett oljeläckage även om oljan inte droppar, förutsatt att det ändå kan konstateras vara ett påtagligt oljeäckage... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.