|
|
|
|---|---|
|
någon som vet om det finns några 740d i sverige nån som har en? vad är dom vanligaste felen?? är det en bra motor?? //Fredrik Turbo Diesel | |
|
Länk Min ögonsten.. Länk |
|
| En minst sagt ovanlig färg på en 7-serie. Men, why not? | |
Scheckheft |
Hej 740d fick ett mycket positivt mottagande av motorjournalisterna när den presenterades sommaren 1999. Det journalisterna tog fasta på var bilens fantastiska prestanda. 740d utrustades med en fyraliters V8 på 245 hk med Common-Rail- direktinsprutning, två turboladdare med variabel turbingeometri. Vridmomentet låg på 560 Nm mellan 1750 och 2500 varv. Motorn är nog inget man behöver oroas över. Angående fel kan du göra en sökning på E38 modellen. Bilen som länkas till är i Imolaröd II (solidlack). Imolaröd erbjöds endast sista tillverkningsåret. Ganska ovanligt men klädsamt Mvh Scheckheft ___ Länk |
| En biltidning som testade 740d tyckte att d stod för dragster ; ) | |
|
Angående annonsen som det länkades till.. En Diesel E38 som gått 10.000 mil? Njaaaa =) |
|
| Sorry.. missade att det var en -00a.. då är det väl inte omöljigt =) | |
|
Hej ! Tror ändå att Du har rätt Johan S. 10 000 mil för en diesel på drygt 4 år är VÄLDIGT lite. Min bensinare rullar mellan 3500-4000 mil per år. Första året (då den var i Tyskland) rullade den över 7000 mil så jag skulle nog vara rätt försiktig. I övrigt tror jag att det är en fantastiskt bra bil. Ovanlig, men i.o.f.s. rätt snygg färg. Hälsar / Nysse Nysse |
|
|
Angånde motorn så ska man nog passa sig för kammarna dom är visst monterade på kamdrevet utan någon form av låsning mer än en bult. Har hört talas om ett tiotal som kammen har vridit sig i förhållande till drevet och vrider det sig bara lite så är det bara att vrida tillbaks. Men om det vrider sig mycket så :). Angånde den röda på excellent cars så har jag mycket info för den som är intresserad. |
|
|
Lite konstig bild ni har om hur mkt man kör/år. Det är inte normalt med 4000 snarare med 1500. 7000mil/år är nästan i taxi stil, 20mil om dagen..... Bodde han i bilen? Min Merca -92 har rullat 13700 och min BMW -95 13200. Säger inte att det är mkt men er bild är lite sned om jag säger så. |
|
|
Gustaf: ingen utopi alls på något vis, som skåning är du bortskämd med små avstånd..*LOL* Inte allt för ovanligt att folk kör 8-10 mil enkel resa till jobbet ( t.ex. Hbg-Malmö) och i Tyskland är det ännu vanligare med långpendlingar och veckopendlare Själv kör jag 6000-8000 mil/ år i min service bil + att jag hinner ca 3-7 h jobb /dag och BMWn "bara står" i veckorna ändå har den sen okt -02 gått 3000 mil.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
ErikThörn: sitter inte kammen likadant på tex525 tds?? låter som en bra bil med ganska mycket vrid=) någon som har provat en 740d med tex KCR box?? ska tydligen öka med 40 hk.. å vad var det 60nm?... Turbo Diesel |
|
|
Gustaf: E38 köps generellt av de som kör väldigt mycket bil. De som kör 1000 mil / år lägger sällan ut 1 mille för en BIL, om dom inte har vansinnigt mycket pengar. Att det dessutom är en diesel borde tyda på att personen/erna värdesätter den lägre kostnaden med disel, kanske pga att han kör extremt mycket. Vidare kan man ju tänka sig att har man så otroligt mycket pengar att man köper en bil för 1 miljon som man knappt använder, finns det nog ingen aledning att köpa en diselbil. Dessutom finns det ingen anledning att köpa diesel om man kör lite, iom att besparingen blir så pass marginell. Mao: E38 köps oftast initialt av de som tänkt köra många tusen mil/år. Samma med de som köper disel. 1+1=2. Så var det jag tänkte helt enkelt =) Som ett exempel kan nämnas den 750 jag hade, den gick runt 3-6000 mil / år så länge den var i tyskland. |
|
| Erik: Vad har du för info om bilen som det länkas till? | |
|
Hej nej det är en helt ny typ av kammontering. Sittter enbart bultat på kamaxel ej splines eller krysskil. Men from nån gång 01 så gjordes det om till krysskil och bara dom som sa till fick sina gamla åtgärdade på garantin. Och vad det gäller informantinen om den bilen så tas det via mail. Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.