AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
403

Lufta bromssystemet

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Ja, hur gör man det? Kanske kan vara bra att göra innnan besiktningen då pedalen går lite långt ner i mitt tycke.
Och svara inte "man snurrar på flärpen som sitter mittemellan joxstaven och supertronicmagidosan". Jag har liksom inte en aning ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

Om du är osäker efter de instruktionerna som finns i den tråden, skulle jag råda dig att köpa en verkstadshandbok eller lämna in bilen på en verkstad för att få luftningen gjord.
Kan inte kosta många kronor och det kan vilken verkstad som helst fixa kunskaps-/materialmässigt!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kom på att det fanns en länk på Aftonbladets hemsida med Bosse bildoktor:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Aldric
Ska du verkligen pilla med just bromsarna om du inte vet exakt vad du gör? Bra trist om du skulle glömma nåt lixom ..

"Oj då .. skulle inte bromsarna tagit nu när jag har pedalen i botten VARFÖRSPRUTARDETBROMSVÄTSKAUPPPÅVINDRU*krasch*"

eller nåt .. ;)

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
lol... Tack för era svar. Fick et att rycka i mungipan ;)
Skall kolla alla länkar som jag fick av er och bestämma mig om jag kan klara av det. Jag brukar ge mig in i saker jag aldrig gjort tidigare med ganska ok resultat. Ganska ok kanske inte räcker för bromsar dock ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Aldric
Det gör nog inte det, speciellt inte som 1500 kg bil kan vara ganska förödande, inte bara för dig själv utan även för andra.

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.