|
|
|
|---|---|
|
det "plongar" i min 520i touring (e34) ibland, vad är det för nåt? och vad betyder det? tror det kommer från färdatorn eller nå sånt?! //Nybliven Beemer | |
|
kallt ute ( dvs under +3) alt. har du "timmsignalen" påslagen på BCn ( signal varje hel timme för att man skall veta att en timme till har gått ( eller nåt..)..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Måsen |
Det kanske är på minnelsesignalen för varje hel timme, i fall man vill lyssna på nyheter eller dyl. Den går att stänga av, ME tror jag det står i fönsteret när den är aktiv. H MK |
Måsen |
Ops, nåja bättre med 2 svar än inget... H MK |
| Det kan ju vara en hjulbult som plongar i hjulhuset när den lossnat... =) | |
|
Plingar till menar du? Det måste vara halkvarnare! |
|
Måsen |
Timsignalen är det nog inte, har för mig att det är 3 korta pip i tät följd. H MK |
|
ja det där med 3 pip vet jag men det jag inte vet det är när det plingar, "plongar" en gång bara ibland??? //Nybliven Beemer |
|
|
halkvarnaren, som nämnts ovan Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Observera skillnader mellan E34 Och E39.... På E34 är gongongen endast en gång, på E39 3ggr. |
|
|
På E34 plingar det tre gånger 15 sekunder innan varje hel timme och en gång när yttertemeraturen understiger +3 grader. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Mellan +3 och -2 är det väl? Det plingar ju inte vid -15, för då har de flesta koll på att det kan vara halt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.