|
|
|
|---|---|
|
Hei! håper dere forstår hva jeg skriver! Jeg lurer på å kjøpe en M535 E28, som har blitt turbo konvertert for lenge siden. Den har trolig rundt 300hk, og lavt turbotrykk.. Når jeg da skal trimme videre, så lurer jeg på et par ting.. Hvordan finner jeg ut om motoren har orginalt kompresjons forhold 10:1, eller om den er endret? Hvor mye kan jeg lade, på orginal komp? (tror den er orginal) Hvor mye tåler bunndelen i denne motoren? Håper på svar om dette.. Gjerne info om andre lignende bygg :) IP: ...[215.239] | |
| Ingen? | |
|
På orginalkom kan du (beroende på styrsystem) ladda ca 0,5. Bottendelen tåll minst 500hk. ///Jesper |
|
|
Oj va illa jag skriver.. På orginalkomp kan du (beroende på styrsystem) ladda ca 0,5. Bottendelen tål minst 500hk. ///Jesper |
|
|
Det hørtes mye ut! Å det er bra hehehe! Er jo orginal motronic styring på den nå.. + tilleggs dyser, styrt av turbotrykk.. Må en ha tennings retarder, eller kan en stille ned tenningen nok og allikevel få bra resultat? |
|
|
denne motoren har ikke 10:1 i komp.,den har 9:1 og ville ikke ha anbefalt deg å lade noe mer enn 0.6 bar som maks,kanskje opp imot 0.8 med et tilleggsprut,men over dette vil du få tenningsbank med tanke på kompresjonen. |
|
| för å mäta upp kompet måste du mäta me tex vatten hur mkt du får i när du har kolven i både UL och ÖL, lägg til packingens storlek också | |
|
Tony: Det står på alle de sidene jeg finner om denne motoren (M30B35) at den har 10:1 i komp.. Kan du bevise det motsatte? Er veldig intressert i dette! :) jimbooo: Jeg tror du har et poeng der ja.. Jeg har spurt mange nå, og ingen andre forslag har dukket opp... |
|
|
Är det en M30B35 av europeisk modell så är det 10:1 i kompressionsförhållande. I usa såldes en variant med kattalysator, och den har 8:1. Om man vill ladda mycket med så hög kompression som en M30B35 har, så behöver man ett riktigt styrsystem för insprutningen och tändningen. Dessutom är en effektiv IC ett måste. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
ok.. Da får jeg holde meg litt forsiktig enda en stund.. Men hvor tykk toppakning bør jeg ha inn, om jeg vil prøve å hente ut rundt 350hk med ca 0.7-1bars trykk? 3mm? Hvilken type pakning? kobber? |
|
|
alle de norske utgavene av denn motoren har 9:1 i komp i alle fall,gå inn og søk på tolerance data om dette,så skal du finne svaret. |
|
|
Det är väll motorn från 745:an som har 9:1? Verkar ju konstigt om BMW skulle ha byggt 3 olika motorer.. Sårskillt att dom skulle ha byggt en specialvarinat just för den Norska marknaden. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
745 3,2l = 7,0:1 745 3,4l = 8,0:1 mvh Kristian |
|
|
Men hvilken toppakning skal jeg kjøpe nå? Må bytte toppakning, og lurer da på hvilken som holder til mitt bruk? B10 pakningen er vel av stål, men er det vanskelig å få den tett?? Er B7s pakningen en bra løsning? Kanskje 745 pakning holder å? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.