|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säger. Varför lyser det en orange lysdiod vid P-läget på min automatlåda, bilen är en 528 iA-98. Betyder detta att något är fel eller så? /Wengen | |
|
nej det betyder att bilen är "vaken", efter ca 15 min går bilen i "sleep mode" Folke vet mera om just detta fenomen.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Men vad jag har sett så lyser dioden konstant dvs har aldrig sett att den slocknat. Betyder det att min bil aldrig går i sleep mode utan hela tiden är vaken? Kan det i så fall bero på att något är fel, kanske det är nåt som ligger och drar tjuv ström? /Wengen |
|
|
den slocknar efter 12-15 minuter .. så fort du trycker på fjärren för att tända innerbelysningen eller låsa dörrarna så "vaknar" bilen upp igen. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Inget fel, stäng alla dörrar, efter 16 min skall dioden släckas. Om inte har du nåt som håller bilen vaken, ett känt fall är felinkopplat billarm, annars får du nog be BMW kolla med servicedatorn i felminnet. Funktionen med sleepmode osv styrs av generalmodulen, sitter framför handskacket. FP |
|
|
Folke: Har i somras monterat in ett T70C med GSM-modul, kanske det är problemet att inte bilen går in i sleep mode. monteringen är gort av en kompis som är utbildad larminstallatör på bla detta larm, så jag tycker inte det skall vara felinkopplat? Men man vet ju inte säkert. Hur mycket ström skall ett T70C dra när det är aktiverat med GSM-modul? /Wengen |
|
|
T70c: 14 mA GSM: 3 mA och 35 mA vid larm |
|
|
Bilen drar runt 2-3A innan den går ner i sleepläget, du hade nog märkt om den legat på denna förbrukning ständigt sen i somras. Om jag minns rätt så var problemet med larminkoppling när man kopplade in sig på skuffens lampbrytare, man fick använda en separat brytare i stället. Det är inte larmets strömförbrukning i sig som är problemet, är du säker på att dioden aldrig släcks? FP |
|
|
Folke: Japp jag är säker på att dioden lyser hela tiden, det jag känner mig osäker om är när den började att krångla dvs att den inte släcks när det gått 16min. Kan man på något enkelt sätt koppla från larmet så att man är säker på att larmet inte drar någon ström, för att utesluta att det är larmet som gör att inte bilen går in i sleep mode. Jag skall lämna in bilen på BMW den 28 för avläsning av bilens felminne, man kan förhoppningsvis se vad som kan vara fel då. Skulle kanske vara bra att kunna koppla från larmet innan jag lämnar in bilen till BMW annars om de inte hittar något så kommer de säkert att skylla på larmet. /Wengen |
|
| på T70c har du ett kontakt stycke där alla kablar till larmet siter i det är bara att dra ut det så är dit larm ur koplat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.