|
|
|
|---|---|
|
Vad heter "staget" som sitter mellan krängningshämmaren och fjäderbenet fram. // Dan | |
|
är det inte stabilisatorstaget??? tror det.. är inte 100 -=Brings Me Women=- |
|
|
Krängningshämmarstag, pendelstag/pendelstöd (BMW:s officiella benämning), knarrstag etc. Kärt barn har många namn! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hmm ok.. jag hade fel med andra ord.. sorry.. -=Brings Me Women=- |
|
|
Jojje81: Nej då..., jag tror att du hade rätt... Det heter visst även stabilisatorstag också förutom det som Johan nämnde ovan. Mvh Jögge |
|
|
Jo, jojjes namn är nog också ett av de som används regelbundet för delen i fråga! Men BMW:s namn är som sagt Pendelstag eller Pendelstöd! Kostar nog ca 250 kr och är lätt att byta själv. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar så mycket! Nu vet man ialf vad man ska leta efter. // Danne |
|
|
Bytte båda stabilisatorstagen på min förra veckan på BMW, det gick på över 2400:- och varje stag kostade 744:- För övrigt benämnde de dem "Tryckstänger/Diagonalstag". |
|
|
Tryckstagen är inte samma sak som pendelstag! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej så jag hade rätt ändå :) Det var många benämningar på samma stag.. hmm Vad jag vet så kostar dem ca 280kr st. Hos bmw.. Tryckstag vilket är det då..?? Kanske det som även kallas för casterstag??? -=Brings Me Women=- |
|
| stämmer bra det Jojje81..casterstag kallas även tryckstag, upplagt för förvirring med dessa stag och alla namn :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.