AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
861

lite biligare bil än 5-serien?

Har en 530d nu, funderar på att byta till mej en lite billigare bil, är det någon som har nån ide vad det skulle kunna bli? kör väl ca 3000-4000 mil om året.... är bara lite funderingar jag har nu, vet inte om jag vill byta igentligen, för är ju en underbar bil jag har nu men....

MVh
Rasmus
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
325/525 TDS?

Mvh
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
HumAnyt:
Visst är jag BMW-frälst, men jag antar att du söker en aningen billigare bil men ändå ungefär lika ny för att behålla pålitligheten.

Gick själv och köpte mig en Passat -98 härom veckan som skall tjäna som bruksbil. Kom fram till att man inte hittar så mycket mer bil för pengarna om man vill ha pålitlighet, komfort men ändå detaljkvalitet (ysch för japsar :). Kan rekommendera en sådan varmt! Har letat bland de märken jag kunde komma på och kunde tänka mig, och kom fram till att det antingen var Passat 1.8T eller Saab 9-3 som gällde, och då var det inget snack om vad jag ville ha. För en Saab 9-3 vill jag inte ha.

Kasta skit på mig, men E39 är runt 50.000 kronor dyrare generellt sett, och om man ändå har en BMW som lekbil så känns det meningslöst att prioritera körglädje framför inköpspris i detta fallet tycker jag själv.

Visst den driver i fel ända, är överladdad med turbo och urbota tråkig att köra, men ack vilken bra bruksvagn om man har ett komplement i form av en E30 vid lite mer livade tillställningar (läs banträffar och liknande).

Bara ett litet tips utanför BMW-världen från min sida. Den är ju trots allt tysk i alla fall...
Ska det vara BMW finns det bara ett val 320d E46? eller möjligen 520d E39 om det ska vara samma storlek på bil.

Passat är ett mycket bra val om man inte prioriterar körglädje min mor har en TDi Variant-99 dom fel som varit under 2,5 år är nya länkarmar på goodwill och trasig bakrutetorkare i övrigt felfri kommer antagligen bytas mot en -02:as Variant inom en snar framtid BMW kommer inte upp som alternativ eftersom att bilen ska vara rolig inte kommer högt upp på kravlistan skulle kunna tänka mig en själv men precis som Haglund även ha en BMW för dom roliga turerna.

Mvh Stephan
haha, verkar som alla bmw frälsta tänker samma =) var precis en passat ja kollade på nu som ett alternativ, en 1,9tdi syncro, då driver det lite på rätt ställe jarfall, men det är väl just det, det är ju inte lika kul att köra då längre kanske... men bra bilar det vet ja.... humm, vet inte hur ja ska göra... heller vad ja ska prioritera, tycker min bil som jag har nu är underbar ju... så det känns att det mesta blir ett lite nerbyte tyvärr, om man inte köper en 320d, men då börjar bilen bli liten med tyärr... man behöver ju inte vara helt insöad på bmw ju. saab är inte så aktuellt faktiskt, vore en v70 annars... sen vet jag inte, japanare och dyl har ju inga dislar... är ju bara tyskar som kan bygga bra dislar tyvärr, då det är nästan ett krav för mej, bensinen är för dyr!
men kom med flera idér, allt som är lite mer nytänkade än vad jag är tas tacksamt imot :)

Mvh
Rasmus
V70? bromsar som slutar funka? motorer som brinner? skrikande växellådor där man får svaret att "det får du räkna med" av volvo? Grattis...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vi har haft vår V70 -01 sedan augusti 2000 (nya modellen), de enda problem vi haft är, problem med länkarmar, och ett låsfel på vänster bakdörr. Annars har vi nu kört 112.000 km med den sedan ny, bara vanlig service, plus bromsar och däck och ett nytt batteri. Kalas bra bil :-)

V70 2,4T med allt extra... Inte direkt rolig att köra, men bra familjebil som fungerar perfekt.

Simon
boogieElvis, tror inte riktigt på det va. Har våran tredej heller, fjärde taxi bil som v70 nu, allså över 100 000mil utan en enda sak utav dom du skriver, och inte en enda utav dom bilarna jag vet som går här omkring, där ca 50bilar är v70, (taxi) så har jag heller aldrig hört nåt liknande... Har bra mycket bättre service på volvo i denna komun än bmw har i grannkomunen så jag kan inte riktigt hålla med på nåt av argumeten, men dom är inte roliga att köra, inte det minsta, men bra bilar!
några andra roliga förslag?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
HumAnyt: Hur gick det med din växellåda ???
den har sej fortfarande, men har vant mej vid den nu och gasar vid rätt tillfällen så händer det inget, går bra att dra släpp med den med nu, när man kan det. misstänker att det är programeringsfel, känns inte som det är nåt mekaniskt, ska testa att åka med den till en annan verkstad när lönen trillar in på kontot igen.
låte tråkigt men men....
diamantsvart_bmw
min är billigare vi kan byta du behöver inte lägga något i mellan det går bra endå, hör av dej=)
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Var du inte iväg till automatlådsfirman i Skövde och frågade ??
nix, har inte varit där än och frågat, har faktiskt inte hunnit det. och en viss glömska. inte mycket lönt ifall man ändå inte har råd att lämna in den ju.

dimantsvart bummer, nja, inte byta bil, var ju bara automaten :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.