|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag skall snart regbes min importerade cabbe. Sitter här och tittar på senaste Dekra testet och ser där att det ser ut som en anmärkning på en läckande stötdämpare. Testet gjordes för 11 månader sedan, och 1000mil (dom gör ju vartannat år) så ganska färskt är det ju. Min fundering är om man skall kolla detta innan regbes eller om det funkar som i sverige ett dom måste komma på efterkontroll för att bevisa att felet är fixat. Isåfall lär den ju vara utbytt. Ytterligare en fråga, om man får en anmärkning på regbes, blir då ändå bilen reggad men man får komma tillbaka som på en vanlig bes? Eller blir det ingen reggning innan man visat att felet är fixat? Mvh John | |
|
På registreringsbesiktningen får du inga anmärkningar av kontrollbesiktningstyp. De båda besiktningarna är skilda åt, du kan alltså få en godkänd registreringsbesiktning men en underkänd kontrollbesiktning gjorda samtidigt. Reglerna är som vanligt vid underkännande med krav på efterkontroll, två månader till ny kontrollbesiktning och en månad till körförbud. En läckande stötdämpare ska inte anmärkas på med en tvåa. Läckage ligger under "bra att veta" på protokollet, har det läckt så mycket att stötdämparen inte dämpar som den ska anmärks det istället på "dämpverkan otillräcklig", då föranleder anmärkningen en tvåa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för det! Bara frågan om tyska reglerna med ombesiktning kvar då? Mvh John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.