AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.289

Vad ska jag betala för en M3 -93??

Sida 1 av 2
Jag har M3:a på "G".
Den har gått 12.500 mil, import -99, 2 ägare, servicebok, 18" fälgar, short-shift, chip, AC.
Vad ska man betala??
Den är väldigt fin.
Och självklart har jag tänkt att göra ett M-test på den innan.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Betala så lite som möjligt. Nej, skämt åsido, runt 140' kanske är ett rimligt pris.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jo, om skicket är bra, så är ett pris runt 140.000:- ok. Men glöm inte M-test bara.

/Edvard
BMW CS # 4503
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag ser att det bara är M3 ägare som svarat so far.
Visst är 140.000.- ett rimligt pris, men verkligheten är ju den att det bjuds ut väldigt många M3 för priser under 140.000.- och dom verkar ju inte bli sålda. Därför bör du kunna få en bil som denna för 120.000.- även om det helt klart är värt att lägga mer på en bil som verkligen är schysst.

Short-shift och chip låter lite oseriöst, men det är min åsikt.

Mr C
Vad är det som är oseriöst med Chip & Short-shift??
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjena NyMan.

Tror han menar att folk som monterar chip + shortshift oftare "racar" med sina bilar.

Mr C:

Jag tror inte det är några problem att hitta en bil för 130.000:- och under. Men kan inte tänka mig att dessa bilar är i bra skick. Eftersom M-test ska göras, så förmodar jag också att den ska klara detta test utan några större anmärkningar.

Ska man vara riktigt nogrann, så ska man ta bilen till BMW efter M-testet för ännu en kontroll.

/Edvard
BMW CS # 4503
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Visst är det så att många häckar bjuds ut, men dom tar ju tyvärr även ner priset för fina exemplar.

Bumpers tolkning på Short-shift och chip är korrekt.

Mr C
Om man tänker att den gått 7 år i Tysklad och 2 år i Sverige är ju 12.5k ganska lite. Det är typisk 3-4k på år som gäller nere på kontinenten.
Dock är det alltid skicket som gäller. Köp alltid med ögonen är allt snyggt och rent, kolla slitage på säten och ratt samt pedaler är väl ett bra tips.

Att få ett utdrag från BMW i Tysklad om den nu gått där så pass lång tid kan vara en ide kanske. Jag har inte gjort det men 200 spänn borde det vara värt för att sedan kunna pruta ner mer om den nu gått längre och är fräsch.

Har sett -97 som det stått 4k på med slitage på säten som var 3*värre än min som gått 9.8k. Antingen tjock tysk med förkärlek för nitbälten eller så var den mot förmodan skruvad ;)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Apropå slitage som BMWM3Cab skriver om så såg jag en 325'a på Bilsportgaraget i helgen. Fronten var "tokblästrad"! Kofångare, spoiler, grill och huven behövde lackas om. Så jävla fult var det. Bilen hade gått 21.000 mil. Det konstiga var att inredningen var i nyskick.

Han måste ha kört ökenrally med bilkraken.

Mr C
Hur gör man för att få ett utdrag från Tyskland?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjena.

Ta reda på chassinr på bilen du ska köpa och ring BMW så fixar de det.

/Edvard
BMW CS # 4503
Det är ingen som vet om nån fräsch M3 som är till salu??
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
köp min 96 limo 7300mil den är så fin så jag vill inte andvända den 210000

limmo power
intemartin
varför kallar alla sedanen för limo det gör de bara i tyskland inte i sverigé här heter det sedan. och sedanen är inte värd 210.000 för en 96. en coupe är det. mitt råd köp en M3 93-94 som är importerad senast 96-97 för cirka 115-120 det gäller bara att orka leta det finns hur många såna importerade som helst. tro mig var sugen på en själv och letade runt rätt så friskt men jag är mer en glidare så jag fastnade för v12 istället

martin_750
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
intemartin där går våra åsikter isär du menar att en dussin cupe är dyrare !!! jag ville ju ha en kompett bil 4dörrar föresten min är svensk såld om det nu är mera värt föresten heter det kombi eller touring på bmw 520kombi!!!!!

limmo power
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med sedanerna är mindre vanliga och håller oftast priset hyffsat. Å andra sidan år couperna mer populära av gasglada personer som vill impa (drar alla över en kan!!). Faktum är ju att sedanen är snabbare än coupen :)
Är ej intresserad av en Limmo.
intemartin
hehe limmo =gubbbil den är inte stilren motorhuven är längre på coupen =snyggare

martin_750
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hursomhelst, tillgång och efterfrågan som vi brukar säga. Sedanen är ovanligare och brukar därför vara dyrare.

Mr C
vaa! sälja sin M3-93 för 120lök??? aldrig jag skulle göra det,det är just dom penning desperata idioterna som drar ner värdet på bilarna. angående Xtra utr typ avgas,chip gör som så att plocka bort detta och sälj dessa separat...

Tur man bor i lapphelvetet(är ej lapp) här finns ej många M3 Därför slipper man slumpa dessa,säljer då inte mitt topp ex under 150000kr. Inte för att den är till salu.

316-91 vinterbil
M3köhler-93 sommarskoj

mvh från ett snöigt norrland vars min 3cyl Polaris XLT fick tugga 4ocm snö idag =)

MMMM3
Härligt M3g-power Det är ju vi som är ägare som måste se till att inte slumpa bort våra bilar till toklåga priser, är det nå´n som skulle missbjuda på min bil som och tex säga 100:- då skulle den bli kvar i så fall, nu är det dock inte aktuellt med nå´n försäljning för min del. Han som jag köpte bilen av sa att det hade ringt utlänningar från sthlms trakten och sagt att han får 85k det är max vad en sån bil är värd sa dom och det sa dom idioterna på telefon utan att ens ha sett bilen som var i toppskick och ägaren en pedant på runt 50år, jag tog bilen direkt utan att pruta en spänn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.