|
|
|
|---|---|
|
Kikade på Alpinan som liggre p åbörsen just nu. Följde länken till reportaget om bilen. Men på bilderna ser jag att den inte ha den digitala kliman trots att det är en 97a. Hur fungerar det egentligen med årsmodeller och Alpinas modifieringar. Någon som kan förklara? Länk ::Rickard:: | |
| Att den är beräknad som årsmodell -97 innebär inte att den är tillverkad -97 utan endast att den är såld då. Detta ex som är numrerat nr 1 har antagligen varit en utsällningsbil i några år hos Alpina och därför inte blivit sålt. Förmodligen rör det sig om en bil som lämnade BMW fabriken så tidigt som 94-95 för vidareförädling hos Alpina. Min B8 har klassats som årsmodell 1996 och har inte heller digital ACC, kollade upp tillverkningsdatum hos BMW och bilen är tillverkad tidigt 1995. | |
| Har för mig att just det ex som annonseras ut har fått frambromsarna uppgraderade till B8 ans Lucasbromsar....B3 har normalt standard BMW frambromsar. | |
|
sportbilen.nu verkar ju överlag ha dålig pejl på vad dom skriver... "265hp på bakhjulen" ??? eller.... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.