|
|
|
|---|---|
|
hej har en 528 -85. Hur vet jag om det sitter en varvtalsreglerad rotor eller inte? Samt: var hittar jag billigast tändkablar till denna bil? Tack&hej Chris | |
|
Sitter det en "liten fjäderhistoria" på rotorn då är den varvtalsreglerad... Utan varvtalsregl. så är rotorn solid s.a.s.... Tändkablar finns bl.a på Motor Nord,Iaf lite billigare än originalsatsen.Dryga "tusingen" komplett med rör.. Går väl också att köpa kabel en o en på någon lämplig bildelsbutik(ev på BMW oxå). Mvh Janne. |
|
| tack för hjälpen, får ut och kolla... | |
|
Hej åter... Såg nu att Motor Nord inte hade tändkabelsats till din -85:a i katalogen iaf...Vet dock inte vad som skulle skilja mellan tidiga 528i E28(som då Motor Nord för) och din 85:a.. Finns fler att kolla,t.ex Mekonomen,Bildelsimporten osv. Mvh Janne. |
|
|
hej Janne.... Du tog uppgiften på allvar, det tackar jag ödmjukast för. Var inne på motornord och tittade, och hittade denna: "E28: 528i Tändkabelsats 2 786/100 1.050:-" passar inte den -85:an??? |
|
|
Hmmm,sorry....Läste fel!...Stod något om att den passade fr.o.m. 81-12.83,men det gällde för E24:an som var med där på "samma" rad. Så den passar alldeles säkert din 85:a :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.