AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
480

Stereon watt?

No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Jag har en BMW 328i Coupé med det stora Hifipaketet. Jag undrar om någon vet vad stereon har för watteffekt alltså typ 4x 45 eller något liknande?
Är det svårt att koppla den stereon till två slutsteg?
Bmw ludde
Jag vet inte vad effekten ligger på, men det är iinte mycket iaf. Tror inte att stereon har lågnivå, bästa alternativ tror jag är att köpa en ny stereo =/

Mvh Ludde
Länk
No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Men hur fasen ska man göra då?
Jag vill ju ha denna stereon för att den passar så bra i min bil. Det måste finnas lågnivåutgång? Någon som vet? Vad heter det på tyska?
Bmw ludde
Förstår att du vill behålla den. En kompis till mig har en volvo s80 t6:a. Han köpte nån form av omvandlare för typ 800 spänn på volvo, som han kopplade på bakhögtalarna och fick där igeom ut en lågnivå ( tror jag ) O visst de funkar bra, men inställningsmöjligheten, blev inte så bra, men lite får man offra.

Mvh Ludde
Länk
Lars Jakobsson
Koppla högnivå från bakre högtalarna istället...det är gratis ;)

Gjorde det i min förra...och det vart helt ok!
No_Fear: Kanske inte är så dumt som Bmw ludde säger, förutsatt att motsvarande adapter går att få tag på... Även om inställningsmöjligheterna blir lite lidande, så nog är väl det överkomligt! Då stereon är bra inställd ska du ju inte behöva pilla så mycket.. Inställningar som nivå fram/bak bör gå att fixa på steget!

// Björn Eriksson
Kan detta vara nåt för min herre?? Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.