|
|
|
|---|---|
| En stund efter det att jag startat bilen och kört iväg så hörs det tre "pling" efter varandra från instrumentpanelen. Jag vet att det står i manualen men jag har ingen till hands. Är det någon som kan tyda plingandet åt mig? Mvh André | |
|
Jag vet inte vad just tre pling kan vara för något, men varje gång det plingar så har det kommit ett fel meddelande eller så är det under 3 plus grader. Mvh Micke |
|
|
Tre pling brukar vara att klockan snart slår "hel timme". 15 sekunder innan brukar det vara om jag inte minns fel. Kan vara bra om man exempelvis vill slå på radion för att höra nyheter eller liknande. Kan hända att tre pling kommer i andra situationer också, men så vitt jag vet så kommer det bara ett pling från halkvarnaren. (När det är under +3 grader) |
|
| Tack för svaret Tommie! Nu slipper jag oroa mig för att det var någon allvarlig felkod som plingade ut! Mvh André | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
min bil plingar så fort yttertempen passerar +3grader på väg nedåt. halkvarnaren Hasso |
|
Hej Anta-ume, Får du igen info från färddatorn tillsammans med plingandet?? Min bil plingar också 3 ggr men det beror på att jag ej fyllt på spolarvätska,att nummerskyltsbelysningen ger ett felmeddelande samt att det är under 3 grader. Dessa felmeddelanden/varningar är alla av "lätt" karaktär -nummerskyltsbelysningen har att göra med höjdinställningen på strålkastarna?! Vad jag menar är att bilens varningssystem plingar inte utan anledning... 1 pling = en varning/påpekande om något som skall åtgärdas(sen behöver det ju inte vara något allvarligt,men det kan vara allt från bromsar till nivåreglering) 3 pling= 3 varningar... Jag tycker att du skall kolla upp det där, antagligen är det inget allvarligt men man vet aldrig. Mvh Dexx |
|
|
Min bil plingar bara tre ggr när man har memory funktionen igång på klockan. Då plingar det varje timme.. Annars så plingar det ju bara en gång, vid larm från check controllen... |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Om det är klockan, så kan du ta bort memoryfunktionen genom att trycka på knappen. Plinget irriterade mig tills jag kom på att det gick att ta bort. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Denna diskussion satte lite griller i huvudet på mig eftersom jag oxå har en bil som plingar ibland.. Min 525:a plingar 1 gång när jag startar den och en gång när jag stänger av den..ska det vara så eller inte? Den verkar kolla batteri, olja, spolvätska och kylvätska vid start och avstängning. Betyder plinget att allt är som det ska eller att det nåt som ska fyllas på eller nåt?? |
|
Froz-523 |
Den plingar inte om allt är ok. Sjunker yttertempen till 3.0 grader eller mindre så plingar den också. |
| Eftersom jag nyss köpt bilen så har temperaturen aldrig varit varmare än +3 grader. Om det nu skulle vara nåt annat den plingar för, ska det stå någonstans i såna fall? | |
| Tack för alla svar och ideer. Det visade sig att det var min ME indikator som lyste väldigt svagt och det var alltså den som plingade en gång i timmen för mig. Mvh André | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.